Joulututkimus – paljonko suomalaiset kuluttavat joulukauppaan 2013?

Suomalaisen Työn Liitto julkistaa joulututkimuksensa tulokset tiistaina 5.11. klo 9:00. Tervetuloa lehdistötilaisuuteen kuulemaan, paljonko suomalaiset kuluttavat tänä vuonna joululahjoihin ja mitkä ovat joulun toivotuimpia lahjoja.

Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala ja tutkimuspäällikkö Jokke Eljala esittelevät tuoreen joulututkimuksen tuloksia aamiaistilaisuudessa:

• Paljonko suomalaiset käyttävät lahjoihin jouluna 2013? Mikä on joulun toivotuin lahja?
  • Mikä on suomalaisille joulussa tärkeintä ja mikä ärsyttää joulussa eniten?
  • Mikä on muuttunut suomalaisten joulunvietossa?
  • Kuinka moni suomalaisista ostaa lahjansa netistä?
  • Onko miehille jouluna kinkunsyönti tärkeämpää kuin perheen ja läheisten kanssa vietetty aika?

Yrityspaneelissa kuullaan yritysten odotuksia tulevan joulusesongin myynnistä sekä keskustellaan erilaisista joululahjoista.

Aika: 5.11.2013 klo 9:00
Paikka:
Iskun Unistudio, Aleksanterinkatu 11 (liukuportaat katutasolta alas), Helsinki

Ilmoittautumiset lehdistötilaisuuteen 1.11. mennessä:
Kyösti Knuuttila, viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marsteller, kyosti.knuuttila@bm.com, 050 5999 720

Hanna Malinen, viestintäpäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 369 4949, hanna.malinen@avainlippu.fi

Suomalainen joulu on Suomalaisen Työn Liiton vuodesta 1999 lähtien toteuttama joulukampanja, joka tuo esille suomalaisia joulunvieton tapoja ja kannustaa suomalaisten yritysten kanssa kuluttajia tekemään jouluna vastuullisia valintoja, jotta eri toimialoilla riittäisi työtä myös tulevina vuosina. www.suomalainenjoulu.fi