Juuso Aaltonen lunasti Yyterin hiekoilta paikan Unibet Open Valenciaan

Viikonlopun Unibet Yyteri BeachFutiksen yhteydessä pelattu pokeriturnaus päättyi 18-vuotiaan Juuso Aaltosen voittoon.  Vantaalainen tienasi voitollaan paikan Unibet Open Valenciaan. Hiekan puolella Unibetin tähdet paukuttivat vastustajan maaliverkkoja menestyksekkäästi.

Pokeriturnauksen torstain ja perjantain aikana pelatut karsinnat keräsivät noin 400 osanottajaa, joista 36 selvittivät tiensä lauantain finaaliin. Heidän joukostaan voittajaksi ylsi elokuussa 19 vuotta täyttävä Juuso Aaltonen, joka on aikaisemmin pelannut Unibetilla nettipokeria, mutta oli nyt ensimmäistä kertaa mukana liveturnauksessa.

”Ihan loistava fiilis, oli tosi hauskaa päästä kokeilemaan livepokeria. Finaalipöydässä oli mukana selvästi kokeneempia pelaajia, ja täytyy kyllä myöntää, että jännitti kovasti. Oma pelaaminen meni ehkä hieman tuurinkin puolelle, mutta selvisin loppuun asti”, iloinen Aaltonen kuvailee tunnelmiaan.

Turnauksen ratkaisseessa kädessä Juuson taskuakat pitivät vastustajan värinvetoa vastaan. Valencia kutsuu yllätysvoittajaa lokakuussa.

”Ennen sitä täytyy ehkä kavereiden kanssa vähän pelailla”, Aaltonen toteaa.

Turnauksessa toiseksi sijoittunut Olli Holappa palkittiin upealla Unibet-läppärillä, ja kaiken kaikkiaan palkintoja jaettiin kymmenelle parhaalle.

Unibet DreamTeam kovassa iskussa

Yrityssarjassa futispeleihin osallistunut Unibet DreamTeam oli saanut riveihinsä muun muassa sporttitähdet Amin Asikaisen, Heikki Sorsan ja ex-huippufutari Toni Koskelan sekä Aleksi Valavuoren. Joukkue voitti alkulohkonsa ja pääsi kahdeksan parhaan joukkoon, mutta hävisi lopulta ensimmäisen jatkopelinsä.

”Oli tosi hauska turnaus mahtavassa säässä, ja pelitkin menivät yli odotusten. Jatkopeleissä tuli vain liian hyvä jengi vastaan”, kertoo kolme maalia turnauksessa paukuttanut Asikainen.

Hellesäässä juhlittu Unibet Yyteri BeachFutis keräsi arviolta 80 000 kävijää, mikä on tapahtuman historian uusi ennätys. Turnauksessa pelattiin rantajalkapalloa kuudessa sarjassa, joissa joukkueiden taso vaihteli Suomen parhaista futsal-pelaajista kootuista ryhmistä leikkimielisempiin kokoonpanoihin. Yhteensä joukkueita oli mukana lähes 900.

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com