Kaisa Hernberg Cleantech Finlandin vetovastuuseen

Kaisa Hernberg on nimitetty Finpron hallinnoiman Cleantech Finlandin ohjelmajohtajaksi 1.9.2013 alkaen.

Hernberg siirtyy tehtävään Cleantech Finlandin markkinointi- ja viestintäjohtajan paikalta. Uudessa tehtävässään hän vastaa Cleantech Finland -ohjelman toiminnasta ja sen kehittämisestä.

- Tehtävä on valtavan mielenkiintoinen, sillä cleantech on yksi Suomen kansainvälisimmistä, parhaiten tuottavista ja voimakkaimmin kasvavista aloista. Meillä suomalaisilla on tietyillä ympäristöteknologian osa-alueilla maailman parasta osaamista sekä hienoja yrityksiä. Cleantech Finlandin tehtävänä on löytää maailmalta bisnesmahdollisuuksia mahdollisimman monille yrityksille sekä markkinoida suomalaista osaamista ja teknologiaa tehokkaasti, Hernberg toteaa.

Cleantech on nostettu yhdeksi Suomen kärkihankkeista valtioneuvoston uudessa Team Finland -strategiassa.

- Cleantechin merkitys Suomen kansantaloudelle on jo nyt suuri ja alan liikevaihto on tarkoitus kaksinkertaistaa seuraavan viiden vuoden aikana. Alan yrityksillä on merkittävää kansainvälistä kasvupotentiaalia, ja Finpro tekee tiivistä yhteistyötä näiden yritysten kanssa. Cleantech Finland -ohjelma onkin Finprolle erittäin tärkeä, Finpron asiakassuhteista vastaava johtaja Markku Kuismin toteaa.

Aiemmin Kaisa Hernberg on työskennellyt muun muassa markkinointi- ja viestintäalan yrittäjänä sekä viestintäkonsulttina. Hernberg on urallaan erikoistunut b to b -yritysten markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen.

Kaisa Hernberg, Cleantech Finland, kaisa.hernberg@finpro.fi, 040 562 3242

Markku Kuismin, sjohtaja, asiakassuhteet Finpro, markku.kuismin@finpro.fi, 040 3433 450

Kaisa Hernbergin CV-tiedot LinkedInissä: http://linkd.in/14ipOKC

Cleantech Finland

Cleantech Finland vauhdittaa suomalaisen ympäristöliiketoiminnan kasvua. Autamme alalla toimivia suomalaisyrityksiä löytämään kansainvälisiä liiketoimintamahdollisuuksia, markkinoimaan osaamistaan sekä kehittämään yhdessä kansainvälisesti kiinnostavaa tarjoomaa. Tavoitteenamme on nostaa Suomi maailman johtavaksi cleantech-asiantuntijamaaksi. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä, Intia ja Kiina.

Cleantech Finland toimii osana Finpron organisaatiota. Cleantech Finland -brändin omistaa Elinkeinoelämän keskusliitto, EK.

www.cleantechfinland.com

Finpro

Finpro on kansallinen suomalaisyritysten vientiä ja kansainvälistymistä edistävä ja ulkomaisia investointeja Suomeen hankkiva organisaatio. Finpro edistää asiakkaidensa kansainvälistä kasvua ja menestystä auttamalla niitä olemaan oikeilla markkinoilla oikeaan aikaan kilpailukykyisillä tuotteilla, palveluilla ja konsepteilla.

Finpro verkostoituu asiakkaidensa ja yhteistyökumppaneidensa hyödyksi paikallisesti ja kansainvälisesti. 370 asiantuntijaamme työskentelee 69 toimipisteessä lähes 50 eri maassa. Yrityksille tehtävien toimeksiantojen lisäksi Finpro hallinnoi merkittäviä kansainvälisiä hankkeita kuten puhtaan teknologian Cleantech Finland ja Future Learning Finland.

www.finpro.fi