Käteisen rahan käsittely ilman käsiä

Myymälöissä tapahtuvaan käteisen rahan käsittelyyn sisältyy turvallisuusriskejä ja siihen kuluu henkilökunnan aikaa. G4S Suomi ja Gunnebo Nordic tuovat markkinoille uudenlaisen rahankäsittelypalvelun, joka nostaa käteistä käsittelevien yritysten turvallisuustasoa ja tehokkuutta. Kuluttajille palvelu näkyy esimerkiksi laitteena, johon kassalla maksetaan ostokset.

Tapa miten käteistä rahaa myymälöissä nykyään käsitellään, on hidas ja siihen sisältyy turvallisuusriskejä. Käteisen rahan laskemiseen ja pakkaamiseen takahuoneessa käytetty aika on suoraan pois muista työtehtävistä, kuten asiakaspalvelusta. Kaupan kassalla voidaan myös ottaa vahingossa vastaan väärennettyjä seteleitä. Rahaa voidaan antaa väärin takaisin ja pohjakassojen täsmäämiseen käytetään aikaa, kertoo G4S Suomen myyntijohtaja Janne Kolehmainen.

Turvallisuuspalveluihin keskittynyt G4S Suomi ja rahankäsittelyn ratkaisuja ja laitteistoja tarjoava Gunnebo Nordic Oy tuovat markkinoille käteisen rahan käsittelypalvelun G² Balanssin. G² Balanssi esitellään MYYMÄLÄ 2013 -messuilla Helsingin messukeskuksessa 27.–28.2.2013.

G² Balanssi -palvelu sisältää koko käteisen rahan käsittelyketjun laitteista arvokuljetukseen ja rahanlaskentaan. Lisäksi palveluun kuuluvat päivystys- ja tukipalvelut sekä ohjelmistoratkaisut ja kattavat raportit.

Keskeisintä tässä uudessa palvelussa on, että se on täysin skaalautuva, ja sopii siten pienille kioskeille yhtä hyvin kuin isoihin supermarketteihin. Rahankäsittelyn automatisointi vaatii yrityksiltä suuria investointeja ja asiointia useiden toimijoiden kanssa. G² Balanssi mahdollistaa koko palvelun käyttöönoton yhden toimijan kautta kuukausilaskutuksella, jolloin suuria kertainvestointeja ei tarvitse tehdä. G² Balanssissa asiakas maksaa itsensä kokoisesta palvelusta, valaisee Gunnebo Nordicin toimitusjohtaja Päivi Laaksomies.

Rahankäsittelyn kokonaispalvelun hankkimalla voidaan nostaa yrityksen turvallisuustasoa ja työn tehokkuutta. Prosessia automatisoimalla mahdollistetaan reaaliaikainen raportointi, rahan käsittelyn aiheuttamien kustannusten vähentäminen sekä tulevaisuuden visiona rahan tallettaminen suoraan pankkitilille.

Janne Kolehmainen, myyntijohtaja, G4S Suomi, Puh. 050 408 8854, janne.kolehmainen@fi.g4s.com
Päivi Laaksomies, toimitusjohtaja, Gunnebo Nordic Oy, Puh. 010 219 3482, paivi.laaksomies@gunnebo.com

G4S on maailman johtava turvallisuusratkaisuja tarjoava yritys, joka toimii yli 120 maassa. G4S Suomi tarjoaa ainoana turvallisuusalan toimijana keskitetysti maan monipuolisimmat turvallisuuspalvelukokonaisuudet. Suomessa G4S tuottaa laajat turvallisuuden ja rahahuollon palvelut yksityisen ja julkisen sektorin sekä kotitalouksien tarpeisiin. Suomessa yrityksen palveluksessa työskentelee lähes 2 300 turvallisuusalan ammattilaista. Lue lisää osoitteesta www.g4s.fi

Gunnebo Nordic Oy on osa kansainvälistä Gunnebo konsernia. Yhtenä maailman johtavista turvallisuusalan ja rahankäsittelyautomaation kokonaistoimittajista, Gunnebo tarjoaa kattavat turvallisuusalan ja käteisenkäsittelyn ratkaisut. Gunnebo toimii suoralla myyntiyhtiöllä 31 maassa ja 27 omalla tuotantolaitoksella ympäri maailmaa. Lue lisää osoitteesta www.gunnebo.fi