Kirkkonummi–Kivenlahti-tieosuuden rakentaminen alkaa maaliskuun alussa

Kirkkonummen ja Kivenlahden välisen kantatie 51:n parannustyöt aloitetaan maaliskuun alkupuolella Tolsan eritasoliittymässä ja Sarvvikin liittymän itäpuolella. Tällä hetkellä tieosuudella tehdään valmistelevia töitä, joista ei ole haittaa liikenteelle.

Kantatie 51:n parannushankkeessa on käynnissä valmistelevat työt, eli kantojen ja puiden poisto sekä työmaateiden pohjien tekeminen. Varsinaiset työt aloitetaan maansiirtotöillä Tolsan eritasoliittymän Kirkkonummen puolella maaliskuussa. Maaliskuun aikana aloitetaan myös uuden pohjoisen ajoradan maansiirtotyöt Sarvvikin liittymän itäpuolella. Alkuvaiheen töitä tehdään ajoratojen ulkopuolella, eikä niistä siten ole häiriötä liikenteelle. Rakentamisen aikana kantatie 51 parannetaan moottoritieksi noin 10 kilometrin osuudelta, ja siihen rakennetaan kolme uutta eritasoliittymää sekä 10 uutta siltaa. Vuonna 2013 valmistuvalla parannushankkeella lisätään tieosuuden turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta.