Kuopion IKEA avautuu 24. toukokuuta

Itä-Suomen ensimmäinen IKEA-tavaratalo avataan 24. toukokuuta Kuopion Matkukseen. Tavaratalo tulee samalla olemaan Suomen ensimmäinen, joka rakennetaan saman katon alle myöhemmin avattavan kauppakeskuksen kanssa.

Kuopiossa juhlitaan 24. toukokuuta IKEA-tavaratalon avajaisia. Matkukseen avattava tavaratalo on viides Suomessa ja ensimmäinen uuden konseptin IKEA-tavaratalo, joka rakennetaan kauppakeskuksen yhteyteen. Kauppakeskus valmistuu Matkukseen myöhemmin.

IKEA on antanut itäsuomalaisille tavaratalostaan esimakua, kun Kajaanin Kauppatorilta huhtikuun puolivälissä startannut IKEA-rekka matkasi Iisalmen, Kuopion, Varkauden ja Savonlinnan kautta Joensuuhun. IKEA-tarjontaan tutustuttanut rekka esitteli 55 neliömetrin kokoisen kodin keittiöineen, olo- ja makuuhuoneineen sekä maistatutti IKEA FOOD -tuotteita.

- Halusimme kiertueella juhlistaa Itä-Suomen ensimmäistä IKEA-tavarataloa ja startti oli lupaava. Kiertueen suosio yllätti meidät kaikki ja odotamme aiempaakin innokkaammin tulevia avajaisia, iloitsee IKEA Kuopion tavaratalojohtaja Anna Valkjärvi.

Kuopion seudun IKEA FAMILY -jäseniksi liittyneille järjestetään uudessa tavaratalossa ennakkoavajaiset.

Rekkalastillinen hyväntekeväisyyttä – IKEA lahjoittaa Hope ry:lle huonekaluja

Itä-Suomea kiertäneen rekan kiertuesisustus jatkaa vielä matkaansa, kun huonekalut ja sisustustavarat lahjoitetaan kotimaisen Hope-yhdistyksen kautta vähävaraisille perheille, turvakodeille ja vastaanottokodeille. IKEA lahjoittaa Hope-yhdistykselle kiertuerekan sisustuksen, johon kuuluu sohvia, pöytiä, sänky, keittiö- ja makuuhuonekalusteita.

- IKEA on tehnyt Hope-yhdistyksen kanssa yhteistyötä jo pidempään muilla IKEA-paikkakunnilla ja haluamme jatkossakin olla mukana tukemassa yhdistyksen tärkeää toimintaa myös Kuopion seudulla. Hopen tarjoama apu on konkreettista ja menee suoraan sitä tarvitseville, kommentoi Valkjärvi.

Hope Yhdessä ja Yhteisesti ry on suomalainen, syksyllä 2009 rekisteröity yhdistys, joka koostuu kotiäideistä ja -isistä, opiskelijoista, isovanhemmista ja muista tavallisista suomalaisista. Yhdistys auttaa Suomen vähävaraisia ja kaltoin kohdeltuja lapsia, ja se toimii pääosin vapaaehtoisvoimin.

IKEA Kuopion tavaratalojohtaja Anna Valkjärvi, puh. 040 451 4154, anna.valkjarvi@ikea.com
www.ikea.fi/kuopio

Ingvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 40 maassa toimii yhteensä 333 IKEA-tavarataloa, joista 293 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-konsernin omistamissa tavarataloissa vieraili 626 miljoonaa kävijää, ja konserni työllistää 131 000 työntekijää. Suomessa on neljä IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa ja Tampereella. Seuraava IKEA-tavaratalo avataan Kuopioon kesällä 2012. IKEA Oy on valittu vuosina 2011 ja 2012 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa. Lisätietoja osoitteesta www.IKEA.fi