Kylmäuutettu kahvi saapuu koteihin: Cold Brew -kylmähaudutuskahvipannu on KitchenAidin kahvinkeitinuutuus

Uuttamalla kahvijauhetta kylmässä vedessä saadaan aikaan pehmeää, vivahteikasta ja täyteläistä kahvia, joka toimii erityisesti osana herkullisia kahvijuomia. KitchenAid Artisan -kylmähaudutuskahvipannun avulla tämä kahviloista tuttu trendikäs kylmä juoma saapuu nyt myös koteihin.

KitchenAid Artisan -kylmähaudutuskahvipannu on tyylikäs kahvinkeitinuutuus, jonka avulla pystyt valmistamaan trendikästä kylmäuutettua kahvia eli Cold Brew -kahvia helposti kotona: laita vain karkeaksi jauhettu kahvi hautumaan kylmään veteen, odota ja nauti. Valmistuksessa hyödynnetään kuuman veden sijaan aikaan: 12–24 tunnissa saat täyteläistä, pehmeää ja vivahteikasta kylmää kahvia, jota voit nauttia rauhassa koko päivän. KitchenAidin Cold Brew -pannussa voi valmistaa kerralla noin 14 kupillista kylmäuutettua kahvia, joka maistuu parhaimmalta jäiden kanssa tarjoiltuna tai maitoon sekoitettuna. Jääkylmä kahvi sopii myös monelaisten herkkujen valmistukseen, kuten smoothieihin, kakkuihin ja drinkkeihin.

“Kylmäuutettu kahvi on ollut pinnalla jo pidempään Yhdysvalloissa ja nyt se on lyömässä läpi myös Pohjoismaissa, jossa kahvi on juotu perinteisesti kuumana. Kylmäuutetun kahvin erikoisuus piilee sen valmistustavassa: kahviin ei käytetä lainkaan kuumaa vettä, vaan haudutus tehdään rauhassa kylmässä. Siksi lopputulos on erilainen kuin esimerkiksi jääkahvissa, jossa kuuma kahvi jäähdytetään jääpaloilla. Kylmäuutettu kahvi on vähähappoisempaa ja maistuu vähemmän kitkerältä. Se on täydellinen pohja herkullisille kahvijuomille ja erinomainen viilentäjä esimerkiksi keväisille piknikeille ja kuumiin kesäpäiviin,” sanoo Cecilia Liss, KitchenAidin Pohjoismaiden päällikkö.

KitchenAidin Cold Brew -pannun osat on valmistettu kestävästä, tahroja hylkivästä lasista ja ruostumattomasta teräksestä. Kompaktin kokonsa vuoksi pannu mahtuu kätevästi jääkaapin hyllylle tai oveen, missä kahvin aromit säilyvät paremmin. Kestävään teräshauduttimeen on merkitty täyttötasot, mikä helpottaa kahvin valmistusta. Laadukkaiden materiaalivalintojen vuoksi pannua on helppo käyttää ja puhdistaa. Kantokahvan ja hanan ansiosta voit nauttia Cold Brew -kahvia huolettamasti missä tahansa.

Tekniset tiedot

5KCM4212SX Cold Brew Coffee Maker

KitchenAid Artisan -kylmähaudutuskahvipannu:

•  Mitat: 17,5 x 17,8 x 20,3 cm (korkeus, leveys, syvyys)
  •  Pakatun tuotteen mitat: 26,2 x 25,4 x 23,1 cm (korkeus, leveys, syvyys)
  •  Nettopaino 2,5 kg
  •  Bruttopaino 2,9 kg

Mediayhteydet Suomessa: kitchenaid-pbm@bm.com

KitchenAid

Lanseerattuaan legendaarisen yleiskoneensa vuonna 1919 ja ensimmäisen tiskikoneensa vuonna 1949, KitchenAid on rakentanut näiden ikonisten perintöjen päälle luodakseen täydellisen tuotelinjan, joka tarjoaa ammattimaista suorituskykyä ja on suunniteltu intohimoisille kulinaristeille. KitchenAid-tavaramerkki juhli 90-vuotissyntymäpäiväänsä vuonna 2009 ja on osa Whirlpool Corporation -konsernia. Whirlpool on maailman suurin kodinkoneiden valmistaja ja vuonna 2014 vuotuinen liikevaihto oli noin 20 miljardia dollaria (USD). Whirpoolilla on 100 000 työntekijää sekä 70 tehdasta ja tutkimuskeskusta ympäri maailman. Yhtiöön kuuluu Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit, Hotpoint ja muita suuri tavaramerkkejä yli 170 maassa. Whirlpool Corporationin Euroopan keskusyksikkö sijaitsee Comeriossa, Italiassa. www.kitchenaid.fi