Lääkärikeskus Suinuu Terveystalolle

Joensuussa toimiva lääkärikeskus Suinuu Oy siirtyy 22.7.2010 osaksi Terveystalo-konsernia. Yrityksen henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä.

Lääkärikeskus Suinuu tarjoaa erikoislääkäri-, yleislääkäri-, laboratorio- ja röntgenpalveluja. Lisäksi Suinuu tuottaa työterveyspalveluita Pohjois-Karjalassa toimiville yrityksille ja niiden henkilöstölle. Yhtiön kokonaismyynti vuonna 2009 oli noin 4 miljoonaa euroa. Vakituisessa työsuhteessa olevan 26 työntekijän lisäksi Suinuussa työskentelee 50 yksityistä ammatinharjoittajaa. Lääkärikeskuksen toiminta ja sopimukset jatkuvat normaalisti. Se palvelee jatkossa nimellä Terveystalo Joensuu Torikatu nykyisessä osoitteessaan Torikatu 17, Joensuu.

Terveystalo tarjoaa jo entuudestaan Joensuussa monipuolisia yleislääkäri-, erikoislääkäri- ja leikkauspalveluja Tikkarinteen toimipaikassaan, työterveyshuollon palveluja Kauppakadulla ja kuvantamispalveluita, kuten magneetti- ja röntgentutkimuksia sekä ultraääni ja mammografiatutkimuksia, osoitteessa Torikatu 25 sijaitsevassa toimipaikassaan.

-       Tarjoamme jatkossa entistä monipuolisempia terveydenhuollon palveluita koko Pohjois-Karjalan alueella. Suinuun myötä erityisesti työterveyshuollon palvelumme seudulla vahvistuu. Yrityskauppa on luonnollinen jatkumo Terveystalon voimakkaasti kasvavalle liiketoiminnalle, sanoo Terveystalon aluejohtaja Esa Asikainen.

-       Terveydenhuollon toimintaympäristön muutokset edellyttävät palvelujen tarjoajalta kattavaa palvelukokonaisuutta. Osana Terveystaloa voimme tarjota laajemman palveluvalikoiman kuin yksin Suinuuna olisimme pystyneet.  Suinuun omistajakunta ikääntyy ja yhtiön omistus on osin jo toisessa tai kolmannessa polvessa henkilöillä, jotka eivät toimi terveydenhuollon alalla. Sillä on iso merkitys toiminnan ja sen kehittämisen kannalta, sanoo Suinuun toimitusjohtaja Kristiina Hätinen.

Lisätiedot:
Esa Asikainen, aluejohtaja, Terveystalo, puh. 030 63 37184
Martti Kiuru, toimitusjohtaja, Terveystalo, puh. 030 63 31442
Kristiina Hätinen, toimitusjohtaja, Suinuu Oy, puh. 050 550 8109

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja yli 100 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalossa työskentelee 2 500 työntekijän lisäksi yli 2 000 itsenäistä ammatinharjoittajaa. Vuoden 2009 kokonaismyynti oli 296 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com