Liikkuva työ yleistyy kovaa vauhtia

Yhä useampi työskentelee työviikon aikana eri paikoissa, eikä työ ole enää yhteen työpisteeseen tai laitteeseen sidottua. SAP ja Sybase julkistivat ensimmäiset liikkuvaan työhön suunnitellut sovellukset, joista miljoonat työntekijät voivat hyötyä.

Liikkuvien työntekijöiden osuus kasvaa, ja lisäksi työntekijät käyttävät yrityksen järjestelmiä yhä enemmän omilta laitteiltaan, esimerkiksi kotikoneelta tai omasta kännykästään. Tutkimusyhtiö IDC:n mukaan liikkuva työ kasvattaa suosiotaan maailmanlaajuisesti: ”Liikkuvien työntekijöiden määrä oli vuonna 2008 noin 919,4 miljoonaa, mikä vastaa noin 29 prosenttia maailman työvoimasta. Vuoteen 2013 mennessä määrän ennustetaan kasvavan 1,19 miljardiin.” SAP ja Sybase auttavat liikkuvia työntekijöitä toimimaan tehokkaasti ja pääsemään käsiksi yrityksen sisäisiin tietoihin, jolloin työnteko on linjassa liiketoiminnan prosessien kanssa. Tällä tavoin voidaan parantaa liikkuvan työn tuottavuutta. Kun liikkuvilla työntekijöillä on käytössä oikeaa ja ajantasaista tietoa, on myös päätöksenteko helpompaa. Lisäksi yhteydenpito asiakkaiden, toimittajien, yhteistyökumppanien ja työntekijöiden kanssa helpottuu. - Olemme huomanneet, että liikkuvaa työtä tukevien ratkaisujen kysyntä on kasvanut. Nykyiset käyttäjät osaavat vaatia välitöntä pääsyä SAP-ratkaisuihin mistä tahansa ja milloin tahansa, SAP Finland Oy:n pk-yritysmyynnistä vastaava Maria Walden kertoo. Uudet ratkaisut: - Sybase® Mobile Sales for SAP CRM automatisoi myynnin prosessit, kasvattaa tuottavuutta ja parantaa asiakaspalvelua, kun myynnin ammattilaisilla on pääsy SAP CRM -ratkaisuun mistä tahansa. Ratkaisu toimii esimerkiksi älypuhelimilla kuten iPhonella ja Windows Mobile -laitteilla. - Sybase® Mobile Workflow for SAP Business Suite mahdollistaa bisnestyökalujen, kuten ajankäytön seurannan tai vastaavien, käytön tutun sähköpostin kautta.