Lufthansa avaa uudet lentoyhteydet Lappiin

Lufthansa aloittaa suorat reittilennot Frankfurtista Suomen Ivaloon ja Norjan Tromssaan talvikaudella 2016/2017.

Revontulien loimu ja talviurheilumahdollisuudet vetävät yhä useampia kansainvälisiä matkailijoita Lapin lomakohteisiin. Lufthansa vastaa tähän kasvavaan kysyntään tarjoamalla tulevana talvena asiakkailleen uusia lentoyhteyksiä Frankfurtista kahteen Lapin kohteeseen. Joulukuun 17. päivä alkaen saksalaisen lentoyhtiön kone lähtee joka lauantai Ivaloon, ja 26.11.2016 alkaen Lufthansa lentää lauantaisin myös Norjan Tromsøøn, eli suomalaisittain Tromssaan. Näillä kahdella uudella kohteella sekä jo olemassa olevalla yhteydellä Münchenistä Kittilään Lufthansa yhdistää Lapin kolme houkuttelevaa turistikohdetta merkittävimpiin keskuksiinsa Frankfurtissa ja Münchenissä. Näin kansainvälisten turistien on entistä helpompi saapua nauttimaan Lapin elämyksistä. Pohjoisen alueen asukkaat puolestaan hyötyvät uusista, kätevistä yhteyksistä Länsi-Eurooppaan ja siitä kauemmas.

“Viime talvena avasimme menestyksekkään yhteyden Kittilään ja laajennamme nyt tarjontaamme Ivaloon ja Tromssaan”, sanoo Gabriel Leupold, Pohjoismaiden ja Baltian aluejohtaja.

”Lufthansa on ainoa länsieurooppalainen lentoyhtiö, joka tarjoaa yhteydet kolmeen Lapin kohteeseen. Toivotamme uudet asiakkaat Ivalosta ja Tromssasta tervetulleiksi lennoillemme. Tarjoamme kaikki laatulentoyhtiön mukavuudet suorilla lennoillamme keskuksiimme Frankfurtiin ja Müncheniin. Kasvavalle määrälle Lapin talviurheilumahdollisuuksista kiinnostuneita asiakkaitamme tarjoamme nyt enemmän valinnanvaraa. Uudet reitit ovat erittäin hyvä uutinen myös paikallisille laskettelukeskuksille ja muille matkailuyrityksille.”

Ivalossa sijaitsee Euroopan unionin pohjoisin lentokenttä, ja sitä pidetään porttina pohjoiseen. Ivaloon lennetään 138-paikkaisella Airbus A319 -koneella, jossa on kaksi matkustusluokkaa. Airbus A319 lentää Ivaloon 17.12.2016 – 25.3.2017. Lento lähtee Frankfurtista lauantaiaamuisin klo 9.40 ja laskeutuu Ivaloon klo 14.10. Lento Ivalosta lähtee kohti Frankfurtia iltapäivällä klo 15.05 ja laskeutuu klo 17.35.

Lufthansan toinen uusi kohde Lapissa on Tromssa, joka on erityisen kuuluisa revontulistaan. Tromssaan lennetään myös Airbus A319 -koneella. Tromssan lennot alkavat 26.11.2016 ja jatkuvat aina 25.3.2017 saakka. Lento lähtee Frankfurtista aamulla ja laskeutuu pohjoiseen Tromssan kaupunkiin klo 13.15. Paluulento lähtee klo 14.10 ja laskeutuu Frankfurtin lentokentälle klo 17.35. Nämä lähtö- ja saapumisajat tarjoavat ihanteelliset jatkoyhteydet Lufthansan reittiverkoston lennoille.

Meno-paluulento Frankfurtiin on varattavissa Ivalosta alkaen 219 euroa ja Tromssasta alkaen 2 518 Norjan kruunua. Lentojen lisätiedot ja varaukset saatavilla osoitteesta www.LH.com tai soittamalla Lufthansan palvelukeskukseen (+358 20 358 358). Lennot voi varata myös Lufthansan kumppanina toimivista matkatoimistoista sekä lentoasemilla Lufthansan tiskiltä.

Uudet yhteydet yhdellä silmäyksellä
Tromssa – Frankfurt
LentokentätAikavyöhyke (kesäaika) Frankfurt, terminaali 1 (FRA); UTC +1 tuntiaTromsø-Langnes (TOS); UTC +1 tuntia
Aikataulu(kaikki ajat ovat paikallisia, kesäaika) FRA - TOS (1) kerran viikossa (lauantaisin, 26.11.16 – 25.03.17)    LH870: FRA 9:50 – 13:15 TOS   LH871: TOS 14:10 – 17:35 FRA