Lufthansa lisää lentoja Suomesta ja Ruotsista

• Uudet päivittäiset suorat yhteydet Helsingistä Düsseldorfiin
  • Lisälentoja Göteborgista Düsseldorfiin

Lufthansa aloittaa uudet suorat reittilennot Suomesta ja Ruotsista Düsseldorfiin. Euroopan johtava lentoyhtiö Lufthansa tarjoaa 25.3.2012 alkaen Helsingistä päivittäiset lennot ja Göteborgista lennot viitenä päivänä viikossa Düsseldorfiin, joka on yksi tärkeimmistä Lufthansan lentoliikenteen solmukohdista.

"Olemme tyytyväisiä voidessamme edelleen laajentaa reittiverkkoamme lennoilla Helsingistä ja Göteborgista. Tiedotimme äskettäin suorista Berliinin lennoista, jotka alkavat Tukholmasta ja Helsingistä kesäkuussa 2012. Nämä nyt julkaisemamme lentoreitit korostavat sekä Suomen että Ruotsin merkitystä Lufthansalle, sillä matkustajamäärämme ovat kasvaneet tällä alueella merkittävästi", kertoo Lufthansan Skandinavian, Suomen ja Baltian johtaja Harro Julius Petersen.

"Uudet lennot Düsseldorfiin täydentävät sopivasti Frankfurtin ja Münchenin reittejä, joten voimme palvella entistä paremmin ja joustavammin Suomesta Saksaan matkustavia tai maailman eri puolille jatkolennoille suuntaavia asiakkaitamme", hän lisää.

Uusi päivittäinen Helsinki–Düsseldorf-reitti lennetään Boeing 737-500-koneella (kuva liitteenä), jossa on sekä Business- että Economy-luokan paikkoja. Lufthansalla tulee olemaan kymmenen päivittäistä Helsingistä lähtevää lentoa kesästä 2012 alkaen. Göteborg–Düsseldorf-reitti lennetään viidesti viikossa Bombardier CRJ900 -koneella (kuva liitteenä), jossa on Business- ja Economy-luokat. Lufthansa tarjoaa jopa kaksitoista lentoa päivässä Göteborgista Saksaan.

Düsseldorfin lentokentältä jatkolennoille suuntaavilla Lufthansan matkustajilla on mahdollisuus tehdä lähtöselvitys lyhimmillään 35 minuuttia ennen Lufthansan jatkolennon lähtöä. Düsseldorfin lentokentällä on myös ajateltu matkustajien mukavuutta lentojen välillä sijoittamalla First Class check-in -alueelle modernit Senator- ja Business Class -lounget.

Rein–Ruhr-metropolialueen keskus Düsseldorf on väkiluvultaan Saksan suurimpia kaupunkeja, ja se tunnetaan kansainvälisenä liike-elämän ja finanssialan keskuksena. Useiden maailman johtavien muoti-, tietoliikenne- ja mainosalan yritysten pääkonttorit sijaitsevat Düsseldorfissa. Lisäksi lähes viidennes maailman tärkeimmistä messuista järjestetään Düsseldorfin messukeskuksessa. Düsseldorf on paitsi liikematkakohde myös erittäin sopiva kaupunkikohde vapaa-ajan matkailuun. Vuosittain heinäkuussa Rein-joen rannalle pystytetään suuri huvipuisto, jossa joka vuosi käy yli 4,5 miljoonaa vierailijaa. Mercer-tutkimuslaitoksen elämänlaatua mittaavassa tutkimuksessa Düsseldorf luokiteltiin maailman kuudenneksi parhaaksi kaupungiksi vuonna 2009.

Lufthansan Berliini-projekti

Lufthansa Group panostaa Berliiniin lisäämällä lentojen määrää merkittävästi, luomalla satoja työpaikkoja ja tekemällä yli 60 miljoonan euron investoinnit kaupunkiin. Konserni ottaa käyttöön yhteensä 35 lentokonetta Berliinistä Euroopan, Lähi-idän ja Pohjois-Amerikan reiteille 49 kohteeseen ensi vuoden kesästä lähtien. Näistä koneista 15 on Airbus A320 -koneita, ja kokonaisuudessaan Berliinin reiteillä tulee liikennöimään 23 Airbus-konetta (A321, A320 ja A319). Ne lisätään Lufthansan kumppanien Germanwingsin, SWISS:n, Austrian Airlinesin, Brussels Airlinesin ja bmin nykyiseen tarjontaan. Kokonaan uudet Lufthansan kohteet ovat Valencia, Bologna ja Birmingham, joihin muillakaan yhtiöillä ei ole ollut aiemmin lentoja Berliinistä. Kesän 2012 aikataulun mukaan Berliinistä lähtee ja sinne saapuu yli tuhat konetta viikossa, mikä tarkoittaa 35 prosentin kasvua.

Helsinki–Düsseldorf
Lentokentät Helsinki (HEL)Düsseldorf International Airport (DUS)
Lentoaika
(keskimäärin)