Lufthansa palkkaa startup-terapeutin auttamaan suomalaisia kasvuyrittäjiä

Lufthansa avaa puhelinyhteyden Piilaaksoon, jossa kasvuyritysten auttamiseen erikoistunut terapeutti Jonathan Horowitz tarjoaa neuvoja suomalaisille yrittäjille. Startup Therapy -kampanjallaan Lufthansa haluaa auttaa suomalaisia startup-yrityksiä menestymään ripauksella amerikkalaista yrittäjämentaliteettia, jossa epäonnistumisista ja riskeistä keskustellaan avoimemmin ja myönteisemmin.

Puhelinlinja on auki maanantaista 27.11. keskiviikkoon 29.11. kello 19–22. Yrittäjät voivat varata etukäteen ilmaisen puhelinajan sunnuntaihin 26.11. mennessä, jolloin amerikkalainen startup-terapeutti ja San Francisco Stress and Anxiety Centerin perustaja Jonathan Horowitz soittaa heille sovittuun aikaan.

“Yhdysvallat tunnetaan unelmien, mutta myös epäonnistumisten maana. Verrattaessa eri maiden asennoitumista epäonnistumisiin amerikkalaiset vaikuttavat olevan halukkaampia sekä keskustelemaan näistä asioista avoimesti että pyytämään apua. Monet asiakkaistani ovat suorituskeskeisiä ammattilaisia, jotka tuntevat olevansa jumissa. Osa kamppailee stressin ja ahdistuksen kanssa, osalla taas on motivaatio- tai keskittymisvaikeuksia. Monet etsivät selvyyttä suuntaansa ja tarkoitukseensa. Tehtävänäni on auttaa heitä selviämään näistä haasteista”, kuvailee Horowitz.

Ensimmäisten soittajien joukossa helsinkiläisstartup Blokin toimitusjohtaja Rudi Skogman

Valmennuspuhelun Jonathan Horowitzille ovat jo soittaneet helsinkiläisen startup-yritys Blokin perustaja ja toimitusjohtaja Rudi Skogman sekä ruotsalaisen kasvuyritys Tictailin perustaja Carl Waldekranz. Heidän inspiroivat keskustelunsa ovat kuunneltavissa osoitteessa startuptherapy.fi.

“Lufthansa haluaa tukea pohjoismaisia yrittäjiä altistamalla heidät uusille ympäristöille ja näkökulmille. Lentoyhtiönä tehtävämme on auttaa saattamaan ihmisiä yhteen ympäri maailman. Tällä kertaa halusimme tuoda kasvuyritykset yhteen Piilaakson Jonathanin kanssa puhelinlinjan välityksellä”, kertoo Lufthansan Pohjoismaiden ja Baltian maiden vanhempi myyntijohtaja Gabriel Leupold.

Startup Therapy -kampanja käynnistyy tänään 20.11. Ilmoittaudu valmennukseen ja katso muiden yrittäjien esittämiä kysymyksiä täältä: startuptherapy.fi

Deutsche Lufthansa AG
Europe, Middle East and Africa