Lufthansasta IBX:n ensimmäinen saksalainen sähköisen hankinnan on-demand-asiakas

Euroopan johtava tehokkaiden hankintaratkaisujen tarjoaja IBX tiivistää yhteistyötään Deutsche Lufthansa AG:n kanssa tarjoamalla yritykselle laajemman tuen sähköiseen hankintaan. Lufthansa on päättänyt ottaa IBX eProcurement -sovelluksen koko yrityksen laajuiseen käyttöön.

IBX:n uuden hankintaratkaisun avulla Lufthansa voi laajentaa suorien ja epäsuorien materiaalien ja palveluiden sähköistä hankintaa. Tulevaisuudessa lentoyhtiö voi suorittaa jopa 90 prosenttia ostoistaan IBX eProcurementin avulla. Ratkaisu kattaa koko ostoprosessin tilauksesta laskutukseen. Maailmanlaajuinen käyttöönotto vaikuttaa koko konserniin, kaikki tytäryhtiöt mukaan lukien.

IBX ja Deutsche Lufthansa AG ovat tehneet yhteistyötä useiden vuosien ajan. Jo ennen uuden järjestelmän käyttöönottoa lähes 6 000 Lufthansan työntekijää on tehnyt huomattavan määrän hankintoja IBX:n ratkaisujen avulla.

IBX:n verkkopohjainen on-demand-ratkaisu helpottaa sähköistä hankintaa hyödyntämällä toimittajasuhteiden ylläpidossa mySAP SRM -sovellusta (Supplier Relationship Management).

– IBX:n kattava kansainvälinen kokemus koko sähköisen hankinnan prosessista sekä pääsy IBX:n maailmanlaajuiseen toimittajaverkostoon olivat merkittäviä syitä päätöksellemme laajentaa yhteistyötä. Ratkaiseva tekijä oli kuitenkin se, että IBX:n innovatiiviset ratkaisut voitiin integroida saumattomasti olemassa olevaan SAP-ympäristöömme ja -strategiaamme mySAP SRM:n avulla. Valitsemalla valmiin on-demand-ratkaisun säästämme merkittäviä summia, koska meidän ei tarvitse kehittää ja käyttää omaa hankintaratkaisua. Toimimalla yhteistyössä IBX:n kanssa voimme keskittyä sataprosenttisesti ostoprosessiemme optimoimiseen ja hankintakulujemme vähentämiseen, kertoo Gerold Carl, Deutsche Lufthansa AG:n sähköisen hankinnan johtaja.

IBX:n näkökulmasta läheisempi yhteistyö Deutsche Lufthansa AG:n kanssa toimii mielenkiintoisena suosituksena, jonka avulla IBX voi lisätä tunnettuuttaan tärkeillä Saksan markkinoilla.

Muita IBX:n sähköisen hankinnan ratkaisuja käyttäviä yrityksiä ovat muun muassa Siemens, Deutsche Post, Tchibo, Linde, Total, Ericsson, Volvo, IKEA ja Skanska.

– Olemme ylpeitä tilaisuudesta jatkaa yhteistyötä Lufthansan kanssa ja auttaa konsernia toteuttamaan tehokkaita hankintaratkaisuja, toteaa IBX:n Suomen maajohtaja Ari-Matti Purhonen. – Autamme kehittyneiden hankinta-, osto- ja maksutyökalujen sekä -ratkaisujen avulla Lufthansaa ottamaan käyttöön kaiken tähän saakka hyödyntämättömän potentiaalin ja vähentämään materiaalien ja palveluiden hankintakuluja entisestään. Ostimme äskettäin saksalaisyhtiö Portum AG:n, Saksan johtavan verkkopohjaisten hankintaratkaisujen tuottajan, joten voimme tarjota kaikille asiakkaillemme entistäkin kattavampia ratkaisuja sähköiseen tarjousten tekemiseen ja huutokauppoihin, Purhonen kertoo.

Ari-Matti Purhonen, IBX Suomen maajohtaja, puhelin: 050 995 5995, sähköposti: ari-matti.purhonen@ibx.fi
Peter Lageson, IBX Group markkinointijohtaja, puhelin: +46 70 37 55 105, sähköposti: peter.lageson@ibx.se
Boris Ogursky, Deutsche Lufthansa AG:n verkkohallinnan, tietotekniikan ja ostotoimintojen tiedottaja,
puhelin: +49 (0)69 6 96-9 60 06, sähköposti: boris.ogursky@dlh.de