Michelle Obama vääntää vuoden 2016 olympialaiset Chicagoon

Olympialaisten kisaisännyys ratkeaa perjantaina. Peliyhtiö Unibet uskoo, että olympiakomitean kongressiin saapuva USA:ta lobbaava tähtikaarti takaa vuoden 2016 olympialaiset Chicagolle.

Vuoden 2016 kesäolympialaisten kisajärjestäjä valitaan Kööpenhaminassa Kansainvälisen olympiakomitean (KOK) kokouksessa perjantaina 2.10. Isännyyskisassa ovat mukana Chicagon lisäksi Madrid, Tokio ja Rio de Janeiro. Kööpenhaminan vieraslista on vaikuttava. Olympiatulen syttymisestä kotikaupunkiinsa haaveileva Yhdysvaltain ensimmäinen nainen, Michelle Obama, saapuu liputtamaan Chicagon puolesta. USA:n lobbaustalkoisiin osallistuu paikan päällä myös näyttävä rivi muita julkimoita Oprah Winfreysta Michael Jordaniin. Brasilia luottaa väännössä kisaisännyydestä jalkapallolegenda Peléen ja presidentti Lulaan. Espanja ja Japani käyttävät valttikortteinaan kruunupäitä: Madridin puolesta liputtaa Juan Carlos ja Tokiota markkinoi uuden presidentti Hatoyaman rinnalla kruununprinssi. Unibetin kertoimet Kesäolympialaiset 2016 – mikä kaupunki isännöi? Chicago (USA) 1,75 Rio de Janeiro (Brasilia) 3,00 Tokio (Japani) 7,00 Madrid (Espanja) 15,00