Mika Kiljunen uuden StaffPoint-konsernin toimitusjohtajaksi

Mika Kiljunen aloittaa uuden StaffPoint-konsernin toimitusjohtajana 1. helmikuuta 2013 alkaen. Hän siirtyy tehtävään liikematkatoimisto Carlson Wagonlit Travelin Euroopan johtoryhmän jäsenen paikalta.

– Haluamme olla henkilöstöpalvelualan selkeä markkinajohtaja ja suunnannäyttäjä. Tuomme alalle uudenlaisia toimintatapoja ja palvelukokonaisuuksia, joissa henkilöstöpalvelut, koulutus ja IT-ratkaisut yhdistyvät asiakkaalle lisäarvoa tuottavaksi kiinteäksi kokonaisuudeksi. Tarjoamme asiakkaille vaihtoehdon, jossa monipuolinen osaaminen ja laaja toimialatuntemus yhdistyvät valtakunnalliseen palveluverkostoon, StaffPoint-konsernin vetäjä Mika Kiljunen kertoo.

Uusi StaffPoint-konserni syntyy henkilöstöpalveluyritysten StaffPointin ja HR Housen yhdistäessä liiketoimintaansa. Myös koulutuspalveluja tarjoavat StaffEdu ja Spring House aloittavat yhteistyön. Saima Soft on henkilöstöhallintoa tehostaviin ohjelmistoihin erikoistunut liiketoimintayksikkö.

Kiljunen siirtyy tehtäväänsä Carlson Wagonlit Travelin Euroopan johtoryhmän jäsenen tehtävistä, joissa hän on vastannut Pohjoismaiden liiketoiminnasta. Aiemmissa tehtävissään Kaleva Travel -konsernin ja Kohdematkojen vetäjänä, Kiljunen on toteuttanut lukuisia yrityskauppoja.

– Mika Kiljusella on erittäin vahvaa osaamista erilaisten yrityskulttuurien integraatiosta sekä muutoksen ja kasvun johtamisesta. Mika on myös kokenut palvelusektorin osaaja, jolla on kokemusta niin yrityksille kuin kuluttajille suunnattujen palvelukonseptien kehittämisestä. Mikan johdolla StaffPoint-konserni tulee tuomaan henkilöstötoimialalle uusia laaja-alaisempia palveluratkaisuja, jotka hyödyttävät asiakkaitamme, sanoo StaffPoint-konsernin hallituksen puheenjohtaja Martti Kiuru.

Mika Kiljunen, toimitusjohtaja, StaffPoint-konserni, p. 0400 815 597, mika.kiljunen@staffpoint.fi
Martti Kiuru, hallituksen puheenjohtaja, StaffPoint-konserni, p. 040 58 11 545, martti.kiuru@staffpoint.fi

Taustatietoa yritysjärjestelyn osapuolista

StaffPoint

StaffPoint on Suomen johtavia henkilöstöpalveluyrityksiä ja osa GW Sohlberg -perheyhtiötä. Henkilöstövälitykseen ja rekrytointiin erikoistunut yritys toimii useilla toimialoilla ja valtakunnallisesti. Yrityksen liikevaihto on noin 90 miljoonaa euroa ja sen rekisterissä on yli 11 000 aktiivista työntekijää. Toimipaikkoja on 18 paikkakunnalla. Yrityksen omistavat G.W. Sohlberg Oy, työeläkeyhtiö Varma ja yrityksen toimiva johto.

StaffEdu
StaffPoint-konserniin kuuluva StaffEdu auttaa työnhakijoita työelämäratkaisujen löytämisessä sekä työntekijöitä, yhteisöjä ja yrityksiä kehittymään ammattimaisen koulutuksen avulla. StaffEdun liikevaihto on noin 4 miljoonaa euroa. Yritys toimii valtakunnallisesti ja vuosittain yhtiön koulutuksiin osallistuu yli 5 000 henkilöä.

HR House
HR House on henkilöstöpalvelujen asiantuntijayritys, joka tarjoaa resursointipalveluja HoReCa-, kauppa-,teollisuus-, tietoliikenne- ja toimistotehtäviin sekä yksityiselle että julkiselle sektorille. Yrityksen liikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa ja henkilöstöä on yhteensä 50. Yrityksen omistavat Suomen Teollisuussijoitus Oy, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ja yrityksen toimiva johto.

Spring House
HR Houseen kuuluva Spring House on erikoistunut työvoimakoulutukseen ja henkilöstövalmennukseen. Yhtiö toimii valtakunnallisesti ja vuosittain koulutuksiin osallistuu yli 10 000 henkilöä. Valtakunnallisesti toimivan yrityksen liikevaihto on noin 4 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 60 ammattilaista.

Saima Soft
HR Houseen kuuluva Saima Soft kehittää innovatiivisia ja asiakkaille lisäarvoa tuottavia tietoteknisiä palveluja. Saima tuoteperheeseen kuuluvat modernit ratkaisut rekrytointiin, resursointiin, osaamisenhallintaan, suorituksen johtamiseen ja raportointiin.