Mistä apua seksuaaliterveyden pulmiin – www.kontrolli.info-sivustolla uutta tietoa

Seksuaaliterveyteen liittyvät häiriöt ovat yllättävän yleisiä sekä miehillä että naisilla. Tutkimusten mukaan suurimpana haasteena on se, että vaivoista kärsivät eivät hakeudu hoitoon. Kontrolli.infoa on kehitetty juuri tästä näkökulmasta ja palveluun on lisätty Löydä lähin lääkärisi -karttapalvelu.

Uudella palvelulla halutaan tehdä hoitoon hakeutuminen mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi. -Tekemiemme selvitysten mukaan ennenaikaisesta siemensyöksystä kärsivät eivät jostain syystä hakeudu hoitoon. Asia on luonnollisesti hyvin henkilökohtainen, ja monilta puuttuu tietoa siitä, mihin mennä puhumaan vaivasta, kertoo sivustoa ylläpitävän lääkeyhtiö Janssen-Cilag Oy:n Heli Närhi. Miesten seksuaaliterveyteen keskittyneellä kontrolli.info-sivustolta löytyy tietoa luultua yleisemmästä seksuaaliterveyden ongelmasta, ennenaikaisesta siemensyöksystä, sen syistä, vaikutuksista ja hoitovaihtoehdoista. Nyt uudella lääkärihaulla löytää suoraan lähimmän asiantuntijan sijainnin ja yhteystiedot. - Toukokuun lopussa avatun sivuston monien kymmenien tuhansien kävijämäärät osoittavat kuinka monia henkilöitä aihe koskettaa. Huomasimme, että neuvoimme ihmisiä hakeutumaan asiantuntijan pakeille, mutta emme antaneet mitään välineitä siitä eteenpäin. Uudella palvelulla pyrimme vastaamaan tähän tarpeeseen, kertoo Närhi. Tavoitteena koko Suomen kattava palvelu Tällä hetkellä karttapalvelu kattaa toimipaikkoja Helsingistä Tornioon. Palvelu ei ole vielä täysin kattava, ja sitä päivitetään säännöllisesti. Sivuilla on myös muita sisältöuudistuksia. Muun muassa kliininen seksologi Juhana Piha kertoo sivuston videohaastattelussa havainnollisesti ja yksityiskohtaisesti seksuaaliterveydestä ja ennenaikaisesta siemensyöksystä. Lisäksi uusinta tietoa -osiossa lukijat voivat tutustua ennenaikaiseen siemensyöksyyn liittyviin tutkimuksiin ja muihin ajankohtaisiin aiheisiin. http://www.kontrolli.info/ http://www.kontrolli.info/hospitalLocator/index.jhtml