• Pohjoisranta BCW Oy/

MTV European Music Awards -palkintogaala osallistaa fanit ennennäkemättömällä tavalla – gaalan uusin esiintyjäjulkistus on Kings of Leon

Fanit pääsevät osallistumaan MTV European Music Awards (EMA) -palkintogaalaan sosiaalisen median eri kanavissa ennennäkemättömällä tavalla: palkintogaalan livelähetyksen aikaan fanit voivat keskustella Facebook Messenger -botin kanssa. Lisäksi he voivat seurata gaalan backstage-juontajan Becca Dudleyn show’ta mm. Facebook Livessä. Gaalan uusin artistijulkistus on yhdysvaltalainen rocksuosikki Kings of Leon, joka esiintyy myös gaalaa edeltävänä päivänä 5. marraskuussa Rotterdamin World Stage -lavalla.

Palkintogaalaan ei koskaan aiemmin ole voinut osallistua yhtä interaktiivisesti kuin 2016 MTV EMA -gaalaan, jonka MTV näyttää suorana lähetyksenä Rotterdamin Ahoy-areenalta sunnuntaina 6. marraskuuta klo 22.00 alkaen. Perinteisen livelähetyksen lisäksi fanit voivat kysyä aiheeseen liittyviä kysymyksiä Facebookin Messenger -botilta tai kurkistaa kulisseihin brasilialaisen poptähden Hugo Glossin Instagramissa sekä pop-rap-duo Jack & Jackin juontajien kautta Snapchatissa. MTV julkaisee myös osan katsojien #MTVBump ja #MTVEMA -hastageilla merkityistä Instagram-sisällöistä.

Gaalan virallinen, MTV:n Becca Dudleyn juontama backstage-show näytetään suorana MTVEMA.com-kanavalla sekä Facebook Livessä ja se sisältää useita illan kuumimpien artistien haastatteluita sekä GIF-animaatioita.

Show näytetään livevideona myös MTV Playn kännykkäsovelluksessa, ja se sisältää ennennäkemätöntä materiaalia. MTV EMA -sovellus näyttää lisäksi 360-asteista videokuvaa Ahoy-areenalta, joten katsojat pääsevät astumaan gaalaan livenä virtuaalitodellisuuden kautta.

Kings of Leon MTV World Stage -lavan tähtiesiintyjäksi ja palkintogaalassa mukana myös OneRepublic

Kansainvälistä suursuosiota niittänyt yhdysvaltalainen rockyhtye Kings of Leon on nimetty MTV World Stage -lavan pääesiintyjäksi. MTV World Stage -esitys on palkintogaalaa edeltävänä iltana Rotterdamin Old Luxor -teatterissa. Yhtye on ehdolla MTV:n paras alternative -kategoriassa (best alternative) ja tulee nousemaan lavalle myös palkintogaalassa.

Viimeksi Kings of Leon esiintyi MTV EMA lavalla vuonna 2013 Beautiful War -hitillään. Platinaa myyneen yhtyeen seitsemäs studioalbumi WALLS julkaistiin 14. lokakuuta ja se sisältää sinkun nimeltä Waste a Moment.

Muita MTV EMA -gaalan jo aiemmin julkistettuja tähtiesiintyjiä ovat muun muassa Bebe Rehxa, Bruno Mars, Martin Garrix, Afrojack, Shawn Mendes, DNCE, Lukas Graham, Zara Larsson. Lavalle nousee myös yhdysvaltalainen, Apologize-hitillään suursuosion saavuttanut pop rock -yhtye OneRepublic.

Parhaan suomalaisesiintyjän (Best Finnish Act) tittelistä kisaavat soolouransa aloittanut Vesala Älä droppaa mun tunnelmaa -singlellään, Antti Tuisku Pyydä multa anteeks kunnolla -kappaleellaan, ja lisäksi mukana on Teflon Brothersien Lähiöunelmii, Evelinan Honey sekä Nikke Ankaran Värifilmi. Katsojat voivat äänestää suosikkiartistejaan osoitteessa mtvema.com. Äänestys päättyy 5.11. klo 00.59.

MTV EMA -gaalan virallisina sponsoreina toimivat Évos headphones sekä Mr. Green.

Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

Pepita Wakkola, Client Executive, Pohjoisranta Burson-Marsteller, +358 50 4322302,
pepita.wakkola@bm.com

Lehdistömateriaaleja ja lisäinformaatiota löytyy osoitteesta press.mtvema.com.

GIF-animaatioita

Group Promo GIF –  Hugo Gloss/Jack & Jack/Becca Dudley
Watch it on Instagram, Watch it with Hugo Gloss
Watch it on Snapchat, Watch it with Jack and Jack
Watch it on Facebook, Watch it with Becca Dudley

2016 MTV EMA

Vuoden 2016 MTV EMA, yhteistyössä Évos headphones ja Mr. Green, näytetään suorana lähetyksenä ympäri maailman sunnuntaina 6.11.2016 klo 22.00 alkaen Suomen aikaa. Gaala pidetään tänä vuonna Rotterdamin Ahoy-areenalla ja se on yksi maailman suurimmista musiikkitapahtumista. MTV tarjoaa musiikkifaneille tämän kokemuksen globaalin verkostonsa kautta, johon kuuluu yli 60 kanavaa ja yli 300 digitaalista foorumia. MTV EMA on MTV:n palkintogaala, jossa juhlitaan musiikkimaailman kuumimpia tähtiä, annetaan tunnustusta artisteille ympäri maailman ja tuodaan musiikin ystäviä yhteen ainutlaatuisen viikkoja kestävän kokemuksen kautta, joka huipentuu gaalailtaan.

MTV

MTV on maailmanlaajuinen mediabrändi, joka on saanut inspiraationsa musiikin luovasta hengestä sekä nuorten vapaudesta ja intohimosta. Lisätietoja verkkosivuilta: http://www.mtvpress.com. MTV on osa Viacom Inc. -yhtiötä. (NASDAQ: VIAB, VIA).