Nuorten oma radio jättimenestys partioleiri Kilkkeellä

Radio Kilke lunasti paikkansa partiolaisten suurleiri Kilkkeellä. Digitan toimittama radiopalvelu oli korvaamattomassa roolissa leirin liikennetiedotuksessa ja yleisessä tiedottamisessa. Nuoret partiolaiset pääsivät myös haastattelemaan valtakunnan eturivin poliitikkoja kulttuuriministeri Stefan Wallinista oikeusministeri Tuija Braxiin.

–        Radio on palvellut leiriä erinomaisesti. Esimerkiksi vierailuviikonloppuna leirimme yli kymmenen tuhatta vierasta saivat reaaliaikaista informaatiota radion kautta. Lisäksi perjantaina tapahtuneesta valitettavasta tapaturmasta pystyimme tiedottomaan nopeasti ja estämään paniikin tai väärien huhujen leviämisen, kehuu suurleiri Kilkkeen johtaja Juha Lehto.

Hämeenlinnan Evolla järjestetty Suomen Partiolaisten suurleiri Kilke loppui tänään 5.8.2010. Leiriä pystyi seuraamaan tällä kertaa nettiradion kautta koko Suomessa.

–        Nuoret tekivät täällä itse oman näköistä radiota melkein 17 tuntia päivässä ja haastattelivat muun muassa kulttuuriministeri Stefan Wallinia ja oikeusministeri Tuija Braxia. On ainutlaatuista, että nuoret pääsevät haastattelemaan valtion johtohahmoja suorassa lähetyksessä, kertoo Lehto.

Juonna ite paremmin -radiokilpailu kruunasi leiriradion

Digitan sponsoroima Juonna ite paremmin -radiokilpailu saavutti leirillä suuren suosion.

–        Kilpailun alkuhetkillä juontovuoroon on ollut jopa yli 50 metrin jonoja, kun Kilkkeen omat stand up -koomikot ovat lähteneet innoissaan kisaan mukaan. Radion kuunteleminen ja tekeminen houkuttaa nuoria ja kyllä tänne meidän toimittajille on muodostunut jo jonkinlaisia faniryhmiäkin, kertoo leiriradion vetäjä Juha Paaso.

Digitan ja Suomen Partiolaisten yhdessä toteuttama tapahtumaradio kuului FM-taajuudella 91,7 MHz sekä nettiradiona osoitteessa partio.fi. FM-radio kuului Evon ympäristön alueella ja nettiradio kaikkialla, missä internet-yhteys oli saatavilla. Digita tuki partioleiri Kilkettä tarjoamalla palvelukokonaisuuden partiolaisille.

Juha Paaso, Radio Kilkkeen vetäjä, 041 549 6496, juha.paaso@partio.fi
Jari Pasuri, Digitan radiopalvelujen Business Manager, 040 528 7088, jari.pasuri@digita.fi

Tietoja leiristä yleisesti:
Minna Ertimo, projektipäällikkö, (09) 8865 1161, 044 270 0580, minna.ertimo@partio.fi
www.kilke.fi

Digita Oy on alansa edelläkävijä langattomissa digitaalisissa ratkaisuissa. Digitassa on nykyteknologian osaajat, ja digitalaiset ovat mukana kehittämässä alan standardeja, mikä takaa luotettavan osaamisen ja kokonaisvaltaisten digitaalisten ratkaisujen tuottamisen asiakkaille. Digitan maan kattava organisaatio varmistaa palveluiden korkean laadun ympäri vuorokauden. Digitan asiakkaita ovat muun muassa tv- ja radioyhtiöt sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattorit. Digita on suomalainen yhtiö, joka kuuluu eurooppalaiseen TDF-ryhmään.

www.digita.fi