Operaattorit Verizon, Vodafone ja MTS sopimukseen HP:n kanssa

HP käynnistää yhteistyön kolmen merkittävän kansainvälisen teleoperaattorin, Verizonin, Vodafonen ja Mobile TeleSystems OJSC:n (MTS), kanssa. Yhteistyösopimus koskee HP:n valmistamia standardipalvelimia ja niihin liittyviä palveluita ja ratkaisuja.

HP toimittaa kullekin operaattorille kolmen vuoden pituisen sopimuskauden aikana uusimpiin Intel®-prosessoreihin perustuvia HP ProLiant -palvelimia. Laitteiden avulla operaattorit pystyvät tarjoamaan uusia palveluita yhteensä yli 490 miljoonalle asiakkaalleen.

Verizon on maailmanlaajuinen laajakaista-, video- sekä muiden langattomien ja lankaverkkopalvelujen tarjoaja, joka palvelee kaikkia asiakasryhmiä kuluttajista yrityksiin ja julkishallintoon. Vodafone on yksi maailman suurimmista mobiilipalveluntarjoajista, jolla on kumppaneita 40 maassa sekä omistusosuuksia yli 30 maassa ja viidellä eri mantereella toimivissa operaattoreissa. MTS puolestaan on Venäjän ja IVY-maiden johtava teleyhtiö.

Kaikkien operaattorien haasteena oli löytää ratkaisu, joka sallisi niiden standardoida x86-palvelimiin perustuvaa konesalitekniikkaansa konsernitasolla ja pienentää kuluja sekä palvelimien omistamisen kokonaiskustannuksia.

HP:n kanssa tehdyn sopimuksen taustalla on Verizonin, Vodafonen ja MTS:n tiivis yhteistyö, jonka ansiosta operaattorit kykenivät sopimaan hankittavista tuotteista yhdessä ja keskittämään kauppansa yhdelle laitetoimittajalle.

HP toimittaa operaattoreille lisäksi yhdentyneen it-infrastruktuurin ratkaisuja. Ne kattavat tuhansia palvelimia ja liiketoimintakriittisiä järjestelmiä sekä uusia tallennus- ja pilvi-innovaatioita.

Ratkaisuihin kuuluvat esimerkiksi:

• erityyppisten pilvipalveluiden rakentamiseen ja hallintaan suunniteltu HP CloudSystem, joka nopeuttaa uusien palveluiden käyttöönottoajan minuutteihin tai tunteihin viikkojen ja kuukausien sijaan;
  • HP ProLiant Generation 8 (Gen 8) -palvelimet, jotka yhdessä HP ProActive Insight -arkkitehtuurin kanssa automatisoivat palvelimien elinkaaren eri vaiheiden toiminnot ja auttavat poistamaan manuaaliset työvaiheet;
  • palvelinten hallintaa tehostava HP Virtual Connect -työkalu, joka yhdistää palvelimet ja virtuaalikoneet automaattisesti kaikkiin lan- ja san-verkkoihin ilman virhealttiita, toistuvia työvaiheita;
  • HP 3PAR Storage -tallennusratkaisu, joka helpottaa esimerkiksi tallennuksen konsolidointia virtualisointi- ja pilvipalveluita varten; ja
  • suuria työkuormia varten suunnitellut ja HP PREMA -arkkitehtuurilla varustetut HP ProLiant DL980 G7 -palvelimet, jotka parantavat suorituskykyä.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406,
etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut:
hp@pohjoisranta.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayhtiönä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa
tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.