Päästökauppa-asiantuntija Timo Lankinen Krogerukselle

OTK Timo Lankinen siirtyi Krogerukselle syyskuun alussa. Lankinen on aiemmin työskennellyt Liikenteen turvallisuusvirasto Trafissa ja Energiamarkkinavirastossa päästökauppalakimiehenä ja ympäristöasiantuntijana. Krogeruksella hän toimii energia- ja infrastruktuuriryhmässä vastuualueenaan ympäristö- ja ilmastoasiat. Hän on tunnettu etenkin päästöoikeuksiin ja -kauppaan liittyvien asioiden erityisasiantuntijana.

Timo Lankinen on toiminut muun muassa kansallisena asiantuntijana Euroopan komission ilmasto- ja päästökauppatyöryhmissä sekä edustanut useita EU-jäsenmaita merkittävissä lentoliikenteen päästökauppaa koskevissa sopimusneuvotteluissa. Lisäksi Lankinen on kuulunut Euroopan komission TAIEX-ryhmään, jossa hän vastasi EU:n ehdokasmaiden viranomaisten kouluttamisesta lentoliikenteen päästökauppaan liittyen. Lankinen on osallistunut Suomen edustajana YK:n siviili-ilmailuorganisaatio ICAO:n kansainvälisen lentoliikenteen ilmastonsuojeluohjelmien valmisteluun. Hänellä on myös pitkäaikaista kokemusta energiamarkkinoilta.

Krogeruksen energia- ja infrastruktuuri -liiketoimintaryhmän vetäjä, osakas Ville Hailikari on erittäin tyytyväinen Lankisen siirtymisestä Krogerukselle.

"Olemme viime vuosina johdonmukaisesti kehittäneet liiketoimintaryhmämme toimintaa, ja Timo on erinomainen vahvistus asiantuntijajoukkoomme. Ympäristö- ja ilmastoasioiden merkitys tulee kasvamaan tulevaisuudessa entisestään, ja Timolla on tältä alueelta erittäin vahvaa kokemusta ja asiantuntemusta. Hän on arvokas lisä toimintamme edelleen kehittämisessä."

Timo Lankinen otti Krogeruksen kutsun innostuneena vastaan.

"Krogerus on onnistunut energia- ja infrastruktuuriosaamisen kehittämisessä loistavasti. Minuun teki vaikutuksen Krogeruksen vahva tahto panostaa tälle alueelle, jonka vaatimukset yrityksiä kohtaan kasvavat jatkuvasti. Liityin ryhmään erittäin mielelläni."

Lisätietoja antavat:

Ville Hailikari
Head of Energy and Infrastructure group
puh. +358 (0) 29 000 6225

Timo Lankinen
Senior Associate
pu­­­h. +358 (0) 29 000 6289

Asianajotoimisto Krogerus Oy on kotimaiseen ja kansainväliseen liikejuridiikkaan erikoistunut suuri suomalainen asianajotoimisto. Krogerus on kasvanut 2000-luvulla selvästi muita suuria asianajotoimistoja nopeammin; yrityksen liikevaihto on lähes kuusinkertaistunut ja lakimiesten määrä nelinkertaistunut vuodesta 2000. Yhtiön liikevaihto 31.3.2011 päättyneellä tilikaudella (16kk) oli 28 M€ ja sen palveluksessa on 150 työntekijää, joista lakimiehiä on 85. Asiakkaita ovat kotimaiset ja kansainväliset suuryritykset, rahoituslaitokset, pääomasijoittajat sekä julkishallinto. Lisätietoja: www.krogerus.com