Paavo Virkkusesta Visit Finlandin johtaja

Finpron Visit Finland -yksikön johtajaksi ja Finpron johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Paavo Virkkunen (KTM) vuoden alusta lähtien. Virkkunen seuraa tehtävässään Jaakko Lehtosta, joka jää eläkkeelle.

Virkkusella on vankka tausta ja kokemus matkailualan tehtävistä kotimaassa ja ulkomailla: yli 20 vuotta Finnairin markkinointi- ja myyntitehtäviä, joista kuusi vuotta Finnairin Saksan toimintojen johtajana sekä Finnairin allianssi- ja kaupallisten kumppanuuksien johtajuus. Hän toimi viisi vuotta Area-matkatoimiston toimitusjohtajana ja lisäksi vt. toimitusjohtajana start-up-yhtiössä, joka on erikoistunut digitaalisiin palveluihin.

- Otan tehtävän vastaan innostuneena ja myös nöyränä. Visit Finland ja sen edeltäjä Matkailun edistämiskeskus ovat tehneet vuosikymmeniä hienoa työtä kansainvälisten vapaa-ajan- ja liikematkailijoiden houkuttelemiseksi Suomeen. Tätä työtä jatkamme, Paavo Virkkunen sanoo.

Visit Finlandin päätoiminta-alueita ovat matkailuelinkeinon kehittäminen, kansainvälisten kongressien hankkiminen Suomeen sekä ulkomaisten matkailijoiden houkutteleminen Suomeen erilaisten ohjelmien ja kampanjoiden kautta.

- Näen, että digitaalisuuden tarjoamia mahdollisuuksia ei vielä täysin hyödynnetä matkustamisen lisäämiseksi maahamme; varsinkin suomalaisen matkailupalvelutuotannon ja maailmalla olevan kysynnän kohtaaminen kaikkien käyttöliittymien kautta vaatii vielä paljon työtä, Virkkunen jatkaa.

Visit Finlandin lisäksi Finpron yksikköjä ovat Invest in Finland ja Export Finland.

Lisätiedot:
Paavo Virkkunen, johtaja, Visit Finland, Finpro, puh. 040 766 6355 paavo.virkkunen(a)finpro.fi
Outi Torniainen, viestintä- ja markkinointijohtaja, Finpro, puh. 040 512 1375, outi.torniainen(a)finpro.fi

Finpro auttaa suomalaisia pk-yrityksiä kansainvälistymään, hankkii Suomeen lisää ulkomaisia investointeja ja kasvattaa ulkomaisten matkailijoiden virtaa Suomeen. Finpron muodostavat Export Finland, Visit Finland ja Invest in Finland. Finpro on julkinen toimija, jonka 300 asiantuntijaa toimii 36 vientikeskuksessa 30 maassa ja 9 toimistossa Suomessa. www.finpro.fi Finpro – kasvua Suomeen

Team Finland -kumppanina Finpro hallinnoi lähes 40 merkittävää kasvuohjelmaa, kuten puhtaan teknologian Cleantech Finlandia, Future Learning Finlandia ja FinlandCarea. Kasvuohjelmilla  Team Finland auttaa satoja suomalaisyrityksiä kansainvälisille markkinoille ja houkuttelee investointeja maailmalta Suomeen. www.teamfinland.fi