Partnera ja YIT solmivat esisopimuksen Arkistokatu 4:n kehittämisestä

Oululainen Partnera on solminut ehdollisen esisopimuksen Arkistokatu 4:n kiinteistön myymisestä YIT:lle. Osapuolten sopiman kehityshankkeen tavoitteena on kehittää Arkistokatu 4:n kortteliin viihtyisä, laadukas ja vetovoimainen alue jo rakennetun uudisympäristön jatkeeksi.

Partnera kävi läpi erilaisia vaihtoehtoja kokonaan omistamansa kiinteistön kehittämisestä. Lopulta kilpailutuksen seurauksena ostajaksi valikoitui YIT, joka kehittää aluetta Partneran tavoitteiden mukaisesti.

– Arkistokatu 4:n kiinteistö on teknisesti elinkaarensa päässä ja vaatii lisäinvestointeja. Siitä on kumuloitunut myös runsaasti korjausvelkaa. Tässä tapauksessa kiinteistön myyminen oli paras vaihtoehto Partneran omistajille, Partneran toimitusjohtaja Mammu Kaario kertoo.

Kehityshankkeen myötä Etu-Lyötyn alueen laadukas rakentaminen saa jatkoa. Partnera on läheisesti mukana tulevassa kaavoitusprosessissa.

– YIT on hyvämaineinen ja osaava kumppani, joka on rakentanut runsaasti Etu-Lyötyn alueella ja jolla on laaja kokemus vastaavista hankkeista. Yhteistyön myötä Partneran laadulliset ja määrälliset tavoitteet toteutuvat. Haluamme tukea hyvätasoista asumista ja liiketoimintaa tällä Oulun näkyvällä alueella, Kaario jatkaa.

YIT on toteuttanut vuodesta 2003 lähtien läheiselle VR:ltä ostetulle alueelle yli 20 hanketta, joissa on rakentunut lähes 1000 asuntoa ja useita tuhansia neliöitä liike- ja toimitiloja maantasokerroksiin.

– Tämän hankkeen tavoitteena on saada aikaan uusi kerrostaloasumiseen painottuva asemakaava Arkistokatu 4 kortteliin. Alue täydentyy jo rakennetun uuden ympäristön jatkeeksi muodostaen viihtyisää, laadukasta ja vetovoimaista Oulun kaupungin keskustarakennetta, aluejohtaja Tauno Kestilä YIT:ltä sanoo.

Kiinteistön kaavamuutos on käynnistetty ja kaavoitus etenee Oulun kaupungin toimesta.

Mammu Kaario, Toimitusjohtaja, Partnera, mammu.kaario(@)partnera.fi, puh. 050 523 5843
Sami Mäentausta, Talousjohtaja, Partnera, sami.maentausta(@)partnera.fi, puh. 040 726 3249

Partnera on vakavarainen suomalainen yhtiö, joka toimii aktiivisena omistajana ja kumppanina kasvuhakuisissa, kilpailukykyisissä ja kannattavissa yhtiössä. Konsernin emoyhtiö on Partnera Oy ja tytäryhtiö on tietotekniikkajärjestelmien ja -palveluiden toimittaja SystemaStore Oy. Kotipaikkaansa Oulussa pitävän yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 18,2 miljoonaa euroa ja se työllisti 51 henkilöä. Yhtiöllä on noin 28 000 osakasta. Lisätietoja: www.partnera.fi