Perussuomalaiset pysyy hallituksessa vuoden loppuun – Soini onnistuu historiallisissa neuvotteluissa

Perussuomalaisissa kuohuu: kannatus on laskussa, eduskuntaryhmässä on aistittavissa hermoilua ja 3. varapuheenjohtaja Sebastian Tynkkynen sai perjantaina lähtöpassit. Viime aikojen käänteistä huolimatta peliyhtiö Unibet uskoo perussuomalaisten pysyvän hallituksessa kertoimella 1,30 – ainakin vuoden 2015 loppuun asti.

Perussuomalaisten gallupkannatus romahti syys–lokakuussa. Puolueen kannatus on uusimman HS:n kannatusmittauksen mukaan enää 11,4 prosenttia. Laskun syitä ovat Suomen akuutti pakolaiskriisi, oikeistohallituksen esittämät leikkaukset palkansaajien etuuksiin, sukupuolineutraali avioliittolaki ja hallituksen ajama hallintarekisteri.

Unibet uskoo vaikeuksista huolimatta, että perussuomalaiset ei ole lähelläkään lähtöä hallituksesta vuoden 2015 loppuun mennessä. Kerroin hallituksessa pysymiselle on 1,30, kerroin hallituserolle 3,10.

Unibet on avannut kertoimet myös siitä, onnistuuko ulkoministeri Timo Soini neuvottelemaan historiallisen sopimuksen pakolaisten palauttamisesta Irakin ja Somalian kanssa vuoden 2015 aikana. Pakolaiskysymys on syksyn poliittisista kuumista perunoista perussuomalaisille se polttavin, joten Soinilla on mahdollisuus palauttaa puolueensa uskottavuus paitsi hallituksen myös äänestäjien silmissä. Unibet antaa kertoimen 1,55 Soinin lähikuukausien onnistumiselle pakolaissopimuksen neuvotteluissa. Kerroin sille, että sopimusta ei synny vuoden loppuun mennessä, on 2,30.

Unibetin kertoimet

Perussuomalaiset pysyvät hallituksessa vuoden 2015 loppuun asti
Kyllä              1,30
Ei                   3,10

Timo Soini neuvottelee historiallisen sopimuksen pakolaisten palauttamisoikeudesta Irakin ja Somalian kanssa vuoden 2015 aikana
Kyllä              1,55
Ei                   2,30

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 27 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on 10 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja ESSA:an (European Sports Security Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulationand Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija. Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com.