Pilvipalvelutoimittaja PCP Partner Oy ja Progress® tuovat Rollbase® -ohjelmiston pilvipalveluna Suomeen

Rollbase® -palvelun avulla yritykset voivat luoda omia ”appsejaan” vain muutamalla hiiren klikkauksella, ilman mittavia investointeja teknologiaan ja osaamiseen.

Espoo, 22. huhtikuuta 2015 – Suomalainen pilvipalvelutoimittaja PCP Partner Oy julkisti tänään uuden kumppanuuden maailmanlaajuisesti toimivan ohjelmistoyritys Progressin kanssa. PCP Partner Oy on HP PartnerOne Service Provider ja Eurooppalaisen pilvipalvelukonsortion Cloud28+ jäsen. PCP Partner Oy:n tarjonta laajenee nyt kattamaan nopean kehittämisen (RAD) kehitysympäristön nimeltään Progress® Rollbase®. Kehitysalusta on hankittavissa kotimaisena pilvipalveluna kotimaisista konesaleista.

Progress® Rollbase® -palvelun avulla tuotetaan nopeammin ja helpommin ohjelmistoja yritysten käyttöön. Palvelun avulla edistyneempi liiketoimintakäyttäjä pystyy laatimaan selainpohjaisen ohjelmiston minuuteissa ja tunneissa, ei viikoissa tai kuukausissa. Palvelun käyttäminen ei vaadi ohjelmointitaitoja vaan yrityksen liiketoiminnan tarpeiden ymmärtämistä. Palvelu tarjoillaan asiakkaille kätevässä PaaS-paketissa, ilman etukäteisinvestointeja.

PCP Partner Oy:n teknologiajohtaja Ville Laiho kommentoi: "Yhdistämällä Progress Rollbasen ja käytössämme olevan HP Helion arkkitehtuurin pystymme tuottamaan arvoa asiakkaillemme. Asiakkaamme saavat käyttöönsä uusinta teknologiaa helposti ja nopeasti. Käyttöönottoprojektia ei käytännössä ole, vaan ohjelmistojen tuottaminen voidaan aloittaa vaikka heti. Uskomme, että etenkin ISV-asiakkaamme tulevat rakastamaan tätä palvelua."

"Yhteistyömme kautta suomalaisten ohjelmistokehittäjien on nyt mahdollista rakentaa natiiveja pilvipohjaisia sovelluksia. Palvelu soveltuu esimerkiksi uudenlaisten käyttöliittymien rakentamiseen olemassa oleviin ERP-ympäristöihin, uusien mobiilisovellusten tekemiseen tai vaikka monikanavaportaalin rakentamiseen. Palvelu on erittäin turvallinen, helppokäyttöinen ja edullinen pilviratkaisu liiketoimintasovellusten kehittämiseen ja käyttämiseen", sanoo Philip Dunlop, EMEA-alueen myyntijohtaja Progressilta.

jouni.erkkilä@pcp.fi, Toimitusjohtaja, PCP Partner Oy

ABOUT PCP PARTNER OY

PCP Partner Oy is cloud service provider from Finland. Company provides virtual datacenter, automation, hosting solutions, end-to-end monitoring, consulting and professional services. Our datacenters are located in Finland, European Union. We also offer service desk and onsite support to our customers. Our office is located at Espoo, services available everywhere.

PCP Partner Oy is part of Accountor Group.

ABOUT PROGRESS

Since 1981 Progress has been committed to delivering market-leading technology innovations that empower our partners and customers to dramatically improve the development, deployment, integration and management of their business applications. Our technology is used by nearly 140,000 organizations in more than 180 countries.