Polycom ja HP sopivat globaalista yhteistyöstä viestintäratkaisuissa

23.3.2010 – HP ja maailmanlaajuinen yhtenäisten viestintä- ja yhteistyöratkaisujen markkinajohtaja Polycom ovat sopineet laajasta yhteistyöstä, jonka myötä HP alkaa myydä Polycomin koko viestintä- ja yhteistyöratkaisujen valikoimaa. Tulevaisuudessa HP ja Polycom kehittävät myös ratkaisuja yhteistyössä.

Sopimuksen myötä HP alkaa myydä ja toimittaa Polycomin viestintä- ja yhteistyöratkaisuja osana HP Unified Communications and Collaboration Services -tuoteperhettään. Näin ratkaisujen myynnissä kyetään hyödyntämään HP:n maailmanlaajuista verkostoa, jotta esimerkiksi ratkaisukokonaisuuksien suunnittelu, käyttöönotto ja käyttäjätuki onnistuvat mahdollisimman tehokkaasti ja asiakkaat saavat sijoituksestaan hyödyn irti nopeasti. Polycomin toimittamat ratkaisut voidaan toteuttaa yhteensopivina HP Halo Telepresence -järjestelmän kanssa. Sopimus syventää HP:n ja Polycomin aiempaa yhteistyötä muiden yhdennettyjen viestintäratkaisujen toimittajien kanssa. Siihen sisältyvät esimerkiksi Avayan ja Microsoftin viestintäympäristöjä varten kehitetyt Polycomin AV-ratkaisut sekä VoIP-puhelimet. Analyytikkoyhtiö Gartnerin viime syksynä julkaiseman ”Video Conference Products and Services Market Forecast, Worldwide 2007 to 2013”-tutkimuksen mukaan AV-viestintäratkaisujen maailmanlaajuinen kysyntä nousee 8,6 miljardiin dollariin kasvaen vuosina 2008–2013 jopa 17,8 % vuositahdilla. HP:n yhteistyö Polycomin kanssa tukee Polycomin Open Collaboration Network -strategiaa, joka pyrkii kehittämään eri AV-neuvotteluratkaisujen yhteensopivuutta tuottamalla mahdollisimman joustavia ratkaisuja. Yhteistyö HP:n ja muiden alan huipputoimijoiden kanssa auttaa Polycomia edistämään asiaansa tehokkaasti kansainvälisillä markkinoilla kumppanien laajojen verkostojen ansiosta.