QuestBack jatkaa nopeaa kasvuaan

Euroopan johtava palautteenhallintapalveluiden ja verkkokyselyiden toimittaja QuestBack AS jatkoi kasvuaan vuonna 2010. QuestBackilla on takanaan 11 peräkkäistä kannattavan kasvun vuotta ja yhdistyminen suomalaisen Digium Oy:n kanssa syyskuussa 2010 vahvisti yhtiön asemaa entisestään.

QuestBack-konsernin myynti jatkoi kasvuaan vuonna 2010. Konsernin pro forma -liikevaihto oli 164 miljoonaa Norjan kruunua (20,4 miljoonaa euroa). Pro forma -tulos ennen korkoja, veroja, poistoja ja kuoletuksia oli 38,3 miljoonaa Norjan kruunua (4,75 miljoonaa euroa). Liikevoitto ennen veroja oli 31,4 miljoonaa Norjan kruunua (3,9 miljoonaa euroa).

”Olemme erittäin tyytyväisiä vuoden 2010 tulokseen. Asiakaskeskeisten palveluidemme, erittäin osaavien työntekijöidemme, vahvan asiakasuskollisuutemme sekä kasvuinvestointiemme ansiosta olemme onnistuneet säilyttämään markkinajohtajan asemamme Euroopassa. Yhdistyminen suomalaisen Digium Oy:n kanssa syyskuussa 2010 on vahvistanut asemaamme entisestään. Se on myös lujittanut rooliamme merkittävänä palveluntarjoajana Pohjoismaissa ja suurten, monikansallisten, alueella toimivien yhtiöiden strategisena kumppanina”, kertoo QuestBackin toimitusjohtaja Ivar Kroghrud.

QuestBack AS:n asiakkaita ovat mm. SAS, Microsoft, Ikea ja DHL. QuestBack AS:n pääkonttori sijaitsee Oslossa, Norjassa. Yrityksellä on tytäryritykset Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa sekä 14 muuta myyntikonttoria Länsi-Euroopassa, Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Etelä-Afrikassa.

EFM (Enterprise Feedback Management) on yksi ohjelmistoalan nopeimmin kasvavista alueista. EFM nivoutuu läheisesti sekä CRM- (Customer Relationship Management) että CEM-järjestelmiin (Customer Experience Management), ja yhä useammat organisaatiot ovatkin huomanneet, miten tärkeää on investoida keskitettyyn palautteenhallintajärjestelmään. Kun yritykset tietävät, mitä heidän asiakkaansa ajattelevat heistä, ja kun tämä tieto integroidaan asiakaskokemusten parantamiseen liittyviin suunnitelmiin ja palvelut toteutetaan niiden mukaisesti, on yritysten menestys tulevaisuudessa taattu.

”Uskomme, että asiakaskokemukset tulevat olemaan tärkeässä asemassa tulevaisuudessa. Erinomaisten asiakas- ja työntekijäkokemusten luominen on avain menestykseen – sekä meille että asiakkaillemme”, tiivistää Kroghrud.

Vuoden 2010 luvut ovat kasvaneet 20 prosenttia vuoden 2009 raportoidusta 136 miljoonan Norjan kruunun liikevaihdosta. QuestBack toimittaa palautteenhallintaratkaisuja SaaS-palveluna (Software as a Service). Yli 90 prosenttia liikevaihdosta tulee SaaS-toiminnoista ja loput niihin liittyvistä palveluista.

Lehdistön yhteyshenkilö:

Matti Heikkonen, COO

matti.heikkonen@questback.com

tai

Benita Helistö, viestintäjohtaja
benita.helisto@questback.com

QuestBack AS on Euroopan johtava EFM-palveluiden ja verkkokyselyiden toimittaja, joka tarjoaa verkkopohjaisia palveluita liikesuhteiden kehittämiseen keräämällä, analysoimalla ja seuraamalla yritystoiminnan kannalta keskeisiä tietoja. Asiakkaamme voivat parantaa tulostaan lisäämällä omien asiakkaidensa ja henkilöstönsä tyytyväisyyttä ja sitoutuneisuutta. QuestBack on norjalainen yritys, jolla on toimipisteet yhteensä 17 maassa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Oslossa. Palvelemme yli 4000 asiakasta kaikilla sektoreilla ja teollisuudenaloilla.