Ruotsi nöyrtyy, Suomi uusii salibandyn maailmanmestaruutensa

Salibandyn maailmanmestaruuskilpailut käynnistyvät lauantaina Suomessa. Mestaruustaistosta on jälleen odotettavissa mestaruutta puolustavan Suomen ja rakkaan vihollisen Ruotsin välinen kuuma mittelö. Peliyhtiö Unibet uskoo Suomen mestaruuteen.

Salibandyn mahtimaa Ruotsi on perinteisesti ollut joka toinen vuosi pelattavien MM-kisojen suurin voittajasuosikki. Länsinaapuri veikin ensimmäiset kuusi mestaruutta Suomen joutuessa tyytymään neljään MM-hopeaan, mutta vuonna 2008 Suomi nappasi viimein himoitun mestaruuden mahtavan jatkoaikatrillerin jälkeen. Nyt Suomi lähtee ensimmäistä kertaa puolustamaan mestaruuttaan Helsingissä ja Vantaalla 4.–11.12. pelattaviin kotikisoihin. Peliyhtiö Unibet nostaa Suomen ykkössuosikiksi kertoimella 1,75. Ruotsi seuraa tiukasti perässä kertoimella 2,40, ja kolmas varteenotettava mestariehdokas Sveitsi saa kertoimen 7,25.

Suomella on koossa vahva ja monipuolinen ryhmä, jota johtaa juuri maailman parhaaksi salibandyn pelaajaksi valittu Mika Kohonen. Kisoihin huolella valmistautunut Suomi pelaa kisojen A-lohkossa Venäjän, Tanskan ja Kanadan kanssa. Näiden joukkueiden pitäisi olla Leijonille suupaloja matkalla kohti MM-kullan uusimista.

Ennakkolipunmyynnin perusteella vaikuttaa siltä, että MM-kisoista tulee todellinen yleisömenestys. Maailmanmestaruus ratkeaa Hartwall Areenalla lauantaina 11.12. pelattavassa finaalissa.

Unibetin kertoimet
Salibandyn MM-kisat 2010
Mikä joukkue voittaa mestaruuden?

Suomi 1,75
Ruotsi 2,40
Sveitsi 7,25
Tsekki 12,50
Norja 75,00

Kaikki kertoimet https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Nils Anden, nils.anden@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com