Ruotsi vedonlyöntisuosikkina viisufinaaliin

Huomenna Wienissä kisattavan Euroviisufinaalin ykkössuosikki on peliyhtiö Unibetin kertoimien mukaan Ruotsi. Kakkospaikkaa pitää Italia dramaattisella balladillaan ja kolmanneksi kertoimissa sijoittuu Venäjä. Kärkikolmikko on tiivis, eivätkä vedonlyöntikertoimet anna juurikaan toivoa neljäntenä sinnittelevälle Australialle tai muille kilpailijoille.

Vedonlyöntisuosikki Ruotsi saa Måns Zelmerlöwin esittämälle kappaleelleen Heroes voittokertoimen 2,35. Alusta asti suosikkien joukossa ollut Ruotsi on myös kerännyt selkeästi eniten vedonlyöjien panoksia. Taakse jäävät kakkos- ja kolmossijaa pitävät Italia ja Venäjä. Italian Il Volo -yhtyeen voimaballadi Grande Amore pitää viisufinaalin kakkossuosikin sijaa kertoimella 4,00. Venäjän euroviisuedustajan Polina Gagarinan esittämä A Million Voices -kappale on kirinyt kolmanneksi kertoimella 4,50.

Australia jää saamansa kertoimen perusteella selvästi kärkikolmikosta jälkeen. Neljäs sija irtoaa voittokertoimella 9,00. Australian jälkeen muut maat ovat entistä selkeämmin kaukana kärjestä, ja kaikista epätodennäköisimpinä viisuvoittajina pidetään Puolaa ja Montenegroa. Maat jakavat Unibetin kertoimissa viisujen jumbosijan kertoimella 251,00.

Tämän vuoden Euroviisuissa voittajakappaleen saamia yhteispisteitä kertyy 301 tai enemmän kertoimella 2,25. Voittoviisulle ropisee Unibetin kertoimien perusteella 271–300 pistettä yhtä pienellä kertoimella kuin 251–270 pistettäkin. Kumpikin pistemäärä saa kertoimen 3,00. Viisuhistorian piste-ennätys, 387 pistettä, jää kuitenkin Unibetin mukaan kauas: kerroin ennätyksen rikkoutumiselle on 15,00, pienemmän pistemäärän 1,01.

Euroviisujen finaali järjestetään Wienissä, Itävallassa huomenna lauantaina 23.5. klo 21.45 Suomen aikaa.

Unibetin kertoimet:

251–270 pistettä 3,00
236–250 pistettä 6,50
235 tai vähemmän 8,00

Kaikkien osallistujamaiden kertoimet ja loput kohteet Unibetin sivuilla.

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka(at)unibet.com, +44 7595 963563

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 21 kielellä. Tällä hetkellä Unibetilla on 9,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulationand Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.