• Pohjoisranta BCW Oy/

Saksalaisyhtiöltä talveksi kolme suoraa reittilentoa Lappiin – lennättää täyden koneellisen mediaa ja matkailuväkeä tutustumaan Lappiin

Lappiin lennetään tulevana talvena enemmän kuin vuosiin. Saksalainen lentoyhtiö Germania avaa kolme uutta reittiä Lappiin talvikaudelle 2016-17, joista uusimpana lisäyksenä joulukuussa avataan suora reitti Zürichin ja Rovaniemen välille. Jo ennen reitin avaamista Germania lennättää tällä viikolla täydellä 120-paikkaisella koneella sveitsiläisen median edustajia ja matkailualan ammattilaisia tutustumaan talviseen ihmemaahan.

Saksalainen lentoyhtiö Germania on Suomessa vielä suhteellisen tuntematon tekijä, sillä se ei ole koskaan aiemmin lentänyt Suomeen. Tulevalle talvikaudelle lentoyhtiö avaa Lappiin kolme uutta reittiä: Saksasta reitit Berliini-Rovaniemi ja Düsseldorf-Kittilä sekä uusimpana Sveitsistä Zürich-Rovaniemi. Kaikki kolme reittilentoa lennetään kahdesti viikossa.

-        Kolmen uuden reitin avaaminen samalle talvikaudelle on merkittävä panostus yhdeltä lentoyhtiöltä. Samalla se lisää lentoliikennettä Lappiin huomattavasti. Kun kaikki kolme uutta reittiä ja lentojen määrä huomioidaan, on kyseessä historian suurin yksittäinen linjaliikenteen kapasiteettilisäys Lappiin ulkomailta, toteaa Finpron Visit Finland -yksikön myynnin edistämisen johtaja Heli Mende.

Germania lentää useisiin eri kohteisiin Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä. Lennot Berliinistä Rovaniemelle ja Düsseldorfista Kittilään on jo aloitettu, ja 18.12.2016 Germanian tytäryhtiö Sveitsissä aloittaa reittilennot välillä Zürich-Rovaniemi. Reitti lennetään keskiviikkoisin ja sunnuntaisin 30.4.2017 asti.

Lumen taikaa ja joulutunnelmaa sveitsiläisvieraille

Uusinta Lapin reittiään markkinoidakseen Germania järjestää suurimman sveitsiläisen matkanjärjestäjäpartnerinsa Glur Reisenin kanssa sveitsiläisille median ja matkatoimistojen edustajille tutustumismatkan Rovaniemelle. 8.–10.11. järjestettävän tutustumismatkan osallistujat lennätetään Zürichistä Rovaniemelle, missä he pääsevät tutustumaan Rovaniemen ja Ruka-Kuusamon alueisiin.

-        Rovaniemi on meille erityinen, uniikki kohde ja pohjoisin lentokenttä, jolle lennämme. Meille on todella tärkeää ja hienoa päästä esittelemään kohdetta sveitsiläisille matkanjärjestäjille ja median edustajille ennen reittilentojen alkamista. Sveitsiläiset ovat hyvin luonnonläheisiä ja olemme varmoja, että he tulevat ihastumaan Suomeen, vakuuttaa Germanian kaupallinen johtaja Urs A. Pelizzoni.

Germania on varannut tutustumismatkalle kokonaisen 120-paikkaisen lentokoneen, jolla sveitsiläiset vieraat tuodaan Suomeen. Rovaniemellä Finpron Visit Finland -yksikkö ja Visit Rovaniemi järjestävät vieraille muun muassa kaupunkikierroksen sekä joulupukin tapaamisen. Ruka-Kuusamon alueella median ja matkailualan edustajat pääsevät kokeilemaan erilaisia talviaktiviteetteja.

Lappi tunnetuksi

Uudet, suorat lentoyhteydet lumivarmaan Lappiin tarjoavat saksalaisille ja sveitsiläisille matkailijoille elämyksiä talven ihmemaassa.

-        On hienoa, että saksalaisten ja sveitsiläisten Suomeen suuntautuvan matkailun kehittämiseksi tehdään aktiivista yhteistyötä. Uudet reittilennot avaavat meille mahdollisuuksia tehdä joulupukin taianomaista kotikaupunkia tunnetuksi, sanoo Visit Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen.

Sveitsiläiselle lehdistölle ja matkatoimistovirkailijoille järjestettävä tutustumismatka on osa laajempaa kampanjaa, jonka tarkoituksena on tuoda uusi Rovaniemen reitti median, matkailuosaajien ja kuluttajien tietoisuuteen.

-        Ruka-Kuusamon alue on erittäin iloinen Germanian, Glur Reisenin ja Visit Finlandin aloitteesta tuoda näin suuri joukko sveitsiläisiä matkanjärjestäjiä ja mediaa alueellemme. Sveitsi on yksi päämarkkina-alueistamme Euroopassa, ja suurella innolla toivotammekin heidät tervetulleiksi yhteen Suomen kauneimmista ja monipuolisimmista matkailukohteista, iloitsee Ruka-Kuusamon alueen kansainvälinen myyntijohtaja Kimmo Rautiainen.

Jyrki Oksanen, markkinavastaava, Saksa, Benelux-maat, Sveitsi ja Itävalta, Visit Finland, Finpro, puh. +49 (0)1522 8677 233, jyrki.oksanen(a)visitfinland.com
Heli Jimenez, johtaja, markkinointipäällikkö, Visit Finland, Finpro, puh. 029 46 95154, heli.jimenez(a)visitfinland.com
Hetta Huittinen, viestintäpäällikkö, Finpro, 040 033 9597, hetta.huittinen(a)finpro.fi

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Ulkomaisten matkailijoiden Suomeen tuoma vientiin rinnastettava matkailutulo oli yli 4 miljardia euroa vuonna 2014. Visit Finland on osa Finpro Oy:tä. www.visitfinland.fi