SAP Business Suite vie liiketoimintaprosessien hallinnan reaaliaikaan

SAP HANA:n muistinvarainen alusta vie SAP Business Suite -kokonaisuuden transaktio- ja analytiikkaratkaisut reaaliaikaan

SAP tuo SAP Business Suite -kokonaisuuden sovellukset saataville SAP HANA -alustalla. SAP on näin maailman ainoa toimittaja, joka tarjoaa yhdellä yksittäisellä muistinvaraisella alustalla toimivan integroidun liiketoimintasovellusten kokonaisuuden, joka tallentaa ja analysoi transaktiodataa reaaliaikaisesti.

SAP Business Suite on suunniteltu helpottamaan toimintaa, analysointia ja ennusteiden tekemistä muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Se antaa yrityksille mahdollisuuden reagoida muutoksiin välittömästi reaaliaikaisen tiedon perusteella ja pienentää tarpeettoman datan ja järjestelmien monimutkaisuutta. SAP HANA:an yhdistetyt liiketoimintasovellukset avaavat yrityksille uusia kasvumahdollisuuksia.

Uuden alustan ansiosta asiakkaat pystyvät hallinnoimaan kaikkia kriittisiä liiketoimintaprosesseja – esimerkiksi suunnittelua, toteutusta, raportointia ja analysointia – reaaliaikaisesti ja samaa, jatkuvasti muuttuvaa dataa hyödyntäen. SAP:n kehittämien käyttöönottoratkaisujen avulla asiakkaiden tietokantojen siirto SAP HANA -alustalle onnistuu helposti ja nopeasti.

”SAP:n perustaja Hasso Plattnerin vuonna 2010 antaman lupauksen mukaisesti olemme pitäneet SAP HANA:n uudistustemme kärjessä ja kehittäneet sen avulla sekä uusia että olemassa olevia sovelluksiamme eteenpäin. Saavutimme tänään tärkeän virstanpylvään SAP Business Suiten siirtyessä SAP HANA:n piiriin”, kertoo SAP:n teknologia- ja innovaatiojohtaja Vishal Sikka. ”Nyt tuhansien, maailman parhaiten johdettujen yritysten käyttämä ohjelmisto pystyy toimimaan ja ajattelemaan yhtä nopeasti kuin asiakkaamme itse, eikä kustannusten ja suorituskyvyn välillä tarvitse enää valita.”

SAP HANA -alustan myötä SAP pystyy auttamaan yrityksiä uudistamaan koko liiketoimintansa reaaliaikaisesti ja ilman merkittäviä häiriöitä. Näin yritykset pystyvät kehittämään entistä älykkäämpiä liiketoimintainnovaatioita, ja samalla niiden liiketoimintaprosessit nopeutuvat ja vuorovaikutus yksinkertaistuu.

Älykkäämpiä liiketoimintainnovaatioita
Asiakkaat pystyvät nyt kehittämään liiketoimintamallejaan ja -prosessejaan älykkäiden transaktioiden avulla.

”SAP ERP:n siirtyminen SAP HANA -alustan piiriin tulee mullistamaan John Deeren toimintaa, ja olemme siitä erittäin innoissamme”, sanoo Deere and Companyn SAP-ratkaisuista vastaava johtaja Derek Dyer. ”Onnistuneen ensivaikutelman myötä päädyimme valitsemaan SAP HANA:n alustaksemme useille nykyisille ja tuleville sovelluksillemme. Uudistus auttaa meitä kehittämään uusia tapoja tuoda tuotteita ja palveluita markkinoille, parantamaan kriittisiä prosessejamme sekä hyödyntämään ennusteiden tuomia mahdollisuuksia.”

Nopeampia liiketoimintaprosesseja
SAP HANA -alustalla toimivan SAP Business Suiten avulla yritykset kykenevät nopeuttamaan ydinprosessejaan olennaisesti.

”Liiketoiminnan tahdin nopeutuessa ja päätöksentekoon käytettävissä olevan ajan lyhentyessä tietoa täytyy voida koostaa, analysoida ja hyödyntää nopeasti”, sanoo IDC:n tutkimusjohtaja Henry Morris. ”Reaaliaikainen SAP Business Suite on ratkaisu tähän haasteeseen. Entistä kehittyneemmän alustaratkaisun avulla pystymme tekemään parempia taktisia, operatiivisia ja strategisia ratkaisuja relevantin ja ajantasaisen tiedon pohjalta.”

Yksinkertaisempaa vuorovaikutusta
Kuluttajatason käyttökokemuksista on tullut normi myös työelämässä, ja työntekijät odottavat voivansa hyödyntää tietoa välittömästi. SAP Business Suite yksinkertaistaa reaaliaikaisen tiedon avulla liiketoimintaan liittyvää vuorovaikutusta.

”Ferreron tavoitteena on seuraavien viiden vuoden aikana kaksinkertaistaa liikevaihtonsa Euroopan ulkopuolella, ja SAP on tärkeä osa tämän tavoitteen toteutusta”, kertoo Ferrero Groupin tietohallintojohtaja Enzo Bertolini. ”SAP HANA:n piirissä toimivan SAP ERP:n avulla pystymme parantamaan ja nopeuttamaan tiedon käytettävyyttä merkittävästi. Odotamme näkevämme selkeitä hyötyjä esimerkiksi paremman simuloinnin ja nopeamman suunnittelun osalta. Jatkossa mobiliteetin ja big datan yhdistäminen uudistaa päätöksentekoa ja prosessien hallintaa merkittävästi.”

Joustavat vaihtoehdot ja täysi asiakastuki
SAP sitoutuu myös jatkossa tarjoamaan tuen asiakkaidensa tietokannoille teknologiasta ja toimittajista riippumatta. SAP tuottaa myös vastaisuudessa innovaatioita kaikille tuetuille tietokannoille yhdessä tietokantakumppaniensa kanssa.

SAP HANA:n piiriin siirtyville asiakkaille SAP tarjoaa kattavan valikoiman palveluita ja pikakäyttöönottoratkaisuja sekä koulutettuja käyttöönottokonsultteja suuren kumppaniekosysteeminsä kautta. Vuoden 2013 ensimmäisen neljänneksen aikana saataville tuleva pikakäyttöönottoratkaisu on suunniteltu tarjoamaan asiakkaille mahdollisuuden siirtyä SAP HANA:n käyttöön puolessa vuodessa ja tulee sisältämään laajalti esimerkiksi esikonfiguroituja ohjelmistoja ja käyttöönottopalveluita. Lisäksi SAP on kehittänyt hinnoittelumalliaan asiakaspalautteen perusteella tietokantojen myynnissä käytettyjen mallien suuntaan.

Samoja innovaatioita kehitellään myös SAP Business All-in-One -ratkaisuille, jonka avulla kaikenkokoiset yritykset pystyvät hyötymään SAP HANA:n tuomista eduista.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa http://www.news-sap.com/.

SAP Nordics

Director Integrated Communications
Susanne Kapfer
T: +46 (0)8 587 700 00