SAP Business Suiten päivitykset kehittyvät ja nopeutuvat

Uudet innovaatiot käyttöön häiriöttömästi, huoltotukea vuoteen 2020 saakka

SAP on julkistanut liiketoimintainnovaatioiden kiihdytetyn ja suunnitelmallisen toimituksen SAP Business Suite -ohjelmistolle. SAP:n ohjelmistoparannukset keskittyvät alueisiin, joista asiakkaat saavat eniten hyötyjä, kuten mobiliteettiin, muistinvaraiseen laskentaan sekä pilvipalveluihin. Ne esitellään neljännesvuosittaisen aikataulun mukaisesti ja ylimääräisiä keskeytyksiä aiheuttamatta. Asiakkaat pystyvät määrittämään uusien ominaisuuksien käyttöönottoaikataulun omien tarpeidensa mukaisesti ja ilman suuria päivitysvaatimuksia. Tarkemmat parannusominaisuuksia koskevat yksityiskohdat esitellään Madridissa järjestettävissä SAPPHIRE NOW + SAP TechED 2011 -tapahtumissa 8.-10. marraskuuta.

Perinteiset ison mittakaavan päivitykset voivat vaikuttaa koko yritykseen ja haitata tuottavuutta. SAP aikoo saattaa uudet toiminnot häiriöttömästi käytettäviksi asiakkaiden olemassa oleviin tuote- ja ratkaisupaletteihin kvartaaliaikataululla. Uudistuskonseptissa parannukset sisällytetään SAP:n ohjelmistojen ydinominaisuuksiin asteittain. Tämä antaa asiakkaille mahdollisuuden hyötyä jatkuvasti uusimmasta teknologiasta. Parannuksiin kuuluvat ensiluokkaiset käyttäjäkokemukset, kuten sivupaneelit, markkinointiverkkosivut ja prosessiliitännäiset mobiililaitteille. Suunnitteilla on myös transaktioihin yhdistetty liiketoiminta-analytiikka, joka helpottaa ja nopeuttaa asiakkaan päätöksentekoa. Mullistavat uudet teknologiat, kuten muistinvarainen laskenta, tulevat muuttamaan suurten tietomäärien käsittelemisen käyttäjäkokemusta huomattavasti.

Uuden lähestymistavan myötä SAP aikoo pidentää keskeisten SAP Business Suite 7 -ohjelmistojensa (mukaan lukien SAP ERP 6.0:n) mainstream maintenance -ehtojen mukaista ylläpitoa viidellä vuodella, vuoden 2015 joulukuusta vuoden 2020 joulukuuhun. Tämä tuo SAP:n asiakkaiden toimintaan pitkän aikavälin ennustettavuutta ja poistaa raskaiden päivitysten taakan usean vuoden ajaksi. Pidempi huoltoaika pätee myös SAP NetWeaver -alustaan sekä kaikkiin nykyisiin SAP Business Suite -päivityspaketteihin.

”Innovaatiostrategiamme ja siitä juontuvat ylläpitoaikataulut parantavat asiakkaidemme SAP-projektien ennakoitavuutta sekä kiihdyttävät uusien innovaatioiden käyttöönottoa entisestään”, sanoo SAP:n toimitusjohtaja Jim Hagemann Snabe. ”Tämä auttaa asiakkaitamme olemaan tuottavampia, vapauttamaan resursseja ja parantamaan liiketoimintaansa entistä paremmin. Innovaatioiden nopeus yhdistettynä pitkän ajan ennakoitavuuteen on vertaansa vailla koko ohjelmistoteollisuudessa ja osoittaa sitoutumistamme pysyvään, molempia osapuolia hyödyttävään kumppanuuteen asiakkaidemme kanssa.”

Marika Auramo
Country Sales Manager
SAP Finland Oy

SAP