SAP HANA® vetää kumppaneita puoleensa

SAP HANA® -alusta tarjoaa asiakkaiden lisäksi SAP:n kasvavalle ekosysteemille uusia mahdollisuuksia innovointiin ja kasvuun. SAP panostaa aikaisempaakin enemmän ekosysteemiinsä HANA-teknologian ympärillä tuomalla yhteen erilaisia kumppaneita, tuomalla onnistuneisiin hankkeisiin liittyvää tietoa paremmin kumppanien saataville sekä lanseeraamalla uusia työkaluja SAP HANA -alustan nopeampaan hyödyntämiseen.

SAP on panostanut kumppaniyhteistyöhön kehittäjien, itsenäisten ohjelmistotoimittajien, järjestelmäintegroijien, jälleenmyyjien ja startup-yritysten kanssa voimakkaasti etenkin vuodesta 2011, jolloin yritys julkaisi muistinvaraiseen teknologiaan perustuvan HANA-alustan. Tukea tarjotaan alustan kaikille versioille ja siihen liittyville tuotteille, kuten HANA-alustan piirissä toimiville SAP Business Onelle, SAP Business Suitelle sekä tuoreeltaan julkistetulle SAP HANA Enterprise Cloudille.

SAP:llä on yhdeksän maailmanlaajuista kumppania, joiden ratkaisuilla on SAP HANA -sertifikaatti: Cisco, Dell, Fujitsu, HP, Hitachi Ltd., Huawei, IBM, NEC ja VCE.

Yhtiö tukee kumppaneihinsa lukeutuvien SAP-palveluyhtiöiden ja -konsulttien myynti-, presales- ja konsultointitoimintaa. Maaliskuun 2013 loppuun mennessä SAP on kouluttanut SAP HANA -asiantuntijoiksi noin 4000 kumppanikonsulttia ja yli 1300 kumppaneiden palveluksessa työskentelevää myyjää.

SAP:n pohjoismaisista kumppaneista noin 70 prosenttia on osallistunut SAP HANA -koulutuksiin sekä ratkaisujen myynti-, palvelu- ja konsultointihankkeisiin. Vuoden 2013 toisella neljänneksellä kumppaniyhteistyö painottuu Pohjoismaissa erityisesti SAP HANA -pilviratkaisujen käyttöönottoon.

SAP:n ekosysteemiin kuuluvat kumppanit ovat voimakkaasti näkyvillä SAP:n parhaillaan käynnissä olevassa SAPPHIRE® NOW -tapahtumassa Floridan Orlandossa. Tarkempia tietoja kumppaniyhteistyöstä on saatavilla alkuperäisessä englanninkielisessä tiedotteessa.

SAP Nordics

Director Integrated Communications
Susanne Kapfer
T: +46 (0)8 587 700 00