SAP ja Microsoft tuovat tiedon tuotantolinjoilta johdolle reaaliajassa

SAP ja Microsoft kehittävät yhteistyössä valmistavan teollisuuden yrityksille suunnattua ratkaisua, joka tarjoaa kattavan, reaaliaikaisen näkymän tuotantolinjojen tilanteeseen. Ratkaisu hyödyntää SAP® Manufacturing Integration and Intelligence (SAP MII) -sovellusta ja Microsoft Office 365:ttä.

Yhteistyönä kehitettävä ratkaisu integroi valmistusprosessia koskevan tiedon reaaliaikaiseen yritystietoon ja jalostaa niistä pilvipalveluna toimivan analytiikan avulla hyödyntämiskelpoista tietoa Office 365:een. Sen yksinkertainen toimintaympäristö tarjoaa yhdistetyn näkymän eri tuotantolaitoksiin ja visualisoi niiden tiedot. Lisäksi ratkaisu esimerkiksi pienentää standardiraportointiin sekä yksittäisten ja paikallisten Excel-taulukoiden tietoturvaan ja tiedon eheyden turvaamiseen liittyviä IT-kuluja.

"Valmiin, hyödyntämiskelpoisen tiedon tuottaminen pilvipalveluna suoraan tuotantolinjalta tuo asiakkaillemme valtavan lisäarvon", kertoo SAP:n valmistavan teollisuuden ratkaisuista vastaava johtaja Mike Lackey. "Innovointi yhdessä Microsoftin kanssa auttaa meitä tarjoamaan tutuissa puitteissa toimivan ja tiimienväliseen yhteistyöhön soveltuvan ympäristön liiketoimintatiedon visualisointiin."

"SAP:n kanssa tekemämme yhteistyö tuo tarvittavan tiedon nykyaikaisia työkaluja, kuten Office 365:ttä, Windows 8:aa ja Windows Azurea, hyödyntävien käyttäjien saataville", sanoo valmistavan teollisuuden ratkaisuista Microsoftilla vastaava johtaja Caglayan Arkan. "Pystymme yhdessä tuomaan tehtaiden tuottaman tiedon kaikkien sitä tarvitsevien työntekijöiden saataville missä vain ja millä päätelaitteella tahansa. Näin päätöksenteko helpottuu ja nopeutuu merkittävästi."

Yhteistyöhanke julkistettiin Microsoft TechEd -tapahtumassa New Orleansissa.

Tarkempia tietoja SAP:n ja Microsoftin yhteishankkeesta on saatavilla englanninkielisessä tiedotteessa.

SAP Nordics

Director Integrated Communications
Susanne Kapfer
T: +46 (0)8 587 700 00