SAP ja MolecularHealth kehittävät yhteistyössä personoitua syöpähoitoa

MolecularHealthin Treatment Decision Support -ratkaisut SAP HANA -alustan piiriin

SAP AG ja kliinis-molekyylisen informatiikan alan johtava yritys MolecularHealth ryhtyvät yhteistyöhön, jonka tarkoituksena on tukea syöpälääkärien hoitoon liittyvää päätöksentekoa ja parantaa syöpäpotilaiden hoidon laatua. Yhteistyö MolecularHealthin kanssa vahvistaa SAP:n sitoutumista personoitujen syöpähoitojen kehittämiseen toimintaympäristössä, jossa uudet tiedon hyödyntämisen tavat muuntavat jatkuvasti ajattelu- ja toimintamalleja eri toimialoilla.

MolecularHealthin personoidun syöpähoidon hoitopäätösten tueksi kehittämät Treatment Decision Support -ratkaisut muuntavat SAP HANA -alustan tukemina useiden teratavujen edestä hoito-, molekyyli- ja lääkeainedataa reaaliaikaisiksi ja tehokkaiksi hoitoratkaisuiksi yksittäisille potilaille.

SAP HANA:n vertaansa vailla olevan nopeuden ja suorituskyvyn avulla uusi ratkaisu kykenee vastaamaan big datan, monimutkaisen analytiikan, skaalautuvuuden ja kasvavien terveydenhoitokulujen haasteisiin. Ratkaisu on otettavissa käyttöön joko pilvipalveluna, omassa konesalissa tai näiden hybridimallisena yhdistelmänä. Ratkaisuun sisältyy lisäksi mobiilikäyttömahdollisuus.

Treatment Decision Support -ratkaisujen yhteistyösopimus on yksi SAP HANA -alustan ensimmäisistä ulkopuolisista OEM-sopimuksista.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan on luettavissa täällä.

SAP Nordics
Director Integrated Communications
Susanne Kapfer
T: +46 (0)8 587 700 00