SAP:n ratkaisusta lisää joustavuutta Schibsted Media Groupin konserniraportointiin

Muun muassa Tori.fi-kauppapalvelua Suomessa pyörittävä norjalainen mediatalo Schibsted Media Group siirtyy SAP:n taloushallintoratkaisun käyttäjäksi. Ratkaisun avulla Schibsted saa taloustoimintoihinsa lisää joustavuutta ja kykenee kehittämään raportointiprosessejaan tehokkaammiksi.

Oslon pörssiin listattu Schibsted Media Group keskittyy kahteen osa-alueeseen: uutis- ja aikakausjulkaisutoiminnan kehittämiseen sekä myynti-ilmoituspalveluihin verkossa. Ydintoimintojensa ohella yhtymä panostaa mahdollisimman korkeaan laatuun talousraportoinnissaan.

"Schibsted toimii erittäin nopeasti kehittyvällä toimialalla, ja haluamme pysyä media-alan edelläkävijänä unohtamatta kasvua. Tästä syystä tarvitsemme konserniraportointiamme varten erittäin joustavan järjestelmän", kertoo Schibstedin kirjanpidosta vastaava johtaja Kristine Langva.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että Schibstedin kaltainen suuri ja maineikas pörssiyhtiö on päätynyt valitsemaan ratkaisumme luottamuksensa arvoiseksi", sanoo SAP Norjan maajohtaja Michael R. Østgaard.

SAP-ratkaisun tärkeimpiä etuja ovat sen hyvä skaalautuvuus ja mukautuvuus konsernirakenteen mahdollisiin muutoksiin. Se vähentää käsin tehtävän työn määrää ja nopeuttaa talouslukujen muodostamista ja tarkistusprosessia sekä konsernin että sen tytäryhtiöiden tasolla.

"Räätälöidyn SAP-ratkaisun avulla konsernijohto saa päätöksentekoa varten tarvitsemansa tiedon valmiina käsiinsä entistä nopeammin. Näin toimintaa kyetään ohjaamaan parhaan mahdollisen tiedon varassa, kun avainluvut ovat paremmin saatavilla", Kristine Langva jatkaa.

Schibstedin SAP-ratkaisun käyttöönotto tapahtuu vuoden 2013 aikana. Schibsted työllistää maailmanlaajuisesti noin 7800 henkeä 29 eri maassa.

SAP Nordics

Manager PR & Communications
Cathrine Thaning
T: +47 6 752 9458