SAP tarjoaa avoimuutta ja vaihtoehtoja miljoonille applikaatiokehittelijöille

Yhteistyö Adoben, Appceleratorin ja Senchan kanssa antaa miljoonille mobiilikehittelijöille mahdollisuuden innovoida SAP:n mobiilialustalla. Syclon ostaminen laajentaa SAP:n mobiiliratkaisujen valikoimaa entisestään.

SAP on laajentanut kumppani- ja kehittäjäekosysteemiään yhteistyöllä Adoben, Appceleratorin ja Senchan kanssa tarjoamalla käyttäjille avoimen mobiiliapplikaatioiden sovelluskehyksen suorituskykyiseen ja kustannustehokkaaseen kehitystyöhön yhtiön omalla mobiilialustalla

”Mobiilimarkkinoilla nähdään uusia innovaatioita kiihtyvään tahtiin, erityisesti applikaatioiden kehityksen, sovelluskehyksien ja menetelmien parissa”, sanoo tutkimusyhtiö IDC:n mobiliteetti & tietoliikennejohtaja Stephen Drake. ”Yritysapplikaatioiden mobiilialustojen on tärkeää tukea suosittuja applikaatiokehitysympäristöjä, tuoden näin esiin miljoonien kehittäjien kyvyt näissä ympäristöissä. Tämä lähestymistapa tarjoaa mobiilien yritysapplikaatioiden ostajille tarvittavan joustavuuden implementoida heille sopivimman mobiilistrategian”.

Yhteistyöllä Adoben, Appceleratorin ja Senchan kanssa SAP tarjoaa miljoonille mobiilikehittäjille mahdollisuuden rakentaa applikaatioita haluamiinsa arkkitehtuureihin, hyödyntämällä samalla markkinoiden johtavaa mobiilia yritysapplikaatioalustaa.

Osana uutta mobiilistrategiaansa SAP on ilmoittanut myös suunnitelmastaan ostaa Syclon, johtavan mobiilien yritysapplikaatioiden toimittajan. Syclon toimialaosaaminen julkisten palvelujen, öljy- ja kaasuteollisuuden, biotieteiden ja valmistavan teollisuuden tarpeisiin räätälöityjen mobiiliapplikaatioiden parissa kasvattaa SAP:n mobiiliratkaisujen valikoimaa entisestään.

”Nämä sopimukset vahvistavat SAP:n asemaa entisestään niin mobiilialustan, sekä mobiilisovellusten ja transaktioiden toimittamisessa. Mobiliteetti on ollut yksi nopeiten kasvavia sovellusalueita Suomen markkinoilla ja useat suomalaiset asiakkaat ovat jo alkaneet investoida erilaisten mobiilisovellusten kehittämiseen SAP:n mobiilialustan päälle”, toteaa SAP Finlandin maajohtaja Marika Auramo.

SAP Finland
Maajohtaja Marika Auramo
marika.auramo@sap.com

SAP
SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP auttaa yli 190 000 asiakasta yli 120 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.

SAP