SAP teki ennätystuloksen

Yritysohjelmistotalo SAP on julkaissut tänään tuloksensa vuodelta 2011. SAP ylitti tavoitteensa niin liikevaihdon kuin tuloksen suhteen. Ohjelmistomyynti kasvoi 25 prosenttia saavuttaen 3,97 miljardia euroa.

”Tämä on 40-vuotisen historiamme paras vuosi ja olemme menestyneet epävarmassa talousympäristössä. Kasvatimme johtajuuttamme niin yritysohjelmistojen, liiketominta-analytiikan kuin mobiilien ratkaisujen saralla”, kommentoivat SAP:n toimitusjohtajat Bill McDermott ja Jim Hagemann Snabe.

”Olemme erittäin tyytyväisiä neljänteen kvartaaliimme sekä vuoteen 2011 kokonaisuudessaan. Olemme nähneet suurta kiinnostusta analytiikka-ratkaisujamme, SAP HANA:a ja SAP:n mobiileja ratkaisuja kohtaan, ja tämä on tapahtunut maltillisten IT-sijoitusten aikana. Vuonna 2011, Pohjoismaiden tulos liiketoiminta-analytiikassa kasvoi 17,5 prosenttia ja mobiilien ratkaisujen kohdalla tulos nousi kohisten 161 prosenttia. SAP HANA on herättänyt suurta kiinnostusta asiakkaiden taholta, joka johti vahvaan myyntiin kuluneena vuonna ja merkittäviin hankkeisiin vuodelle 2012. Todelliset innovaatiot business-IT:ssa, yhdistettynä uusiin implementointi- ja käyttömalleihin ovat saaneet kiitosta asiakkailtamme. Aiomme kasvaa markkinoita nopeammin myös vuonna 2012”, kertoo puolestaan SAP Nordicin toimitusjohtaja Jan Thorell.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan on luettavissa täältä.

SAP Finland
Maajohtaja Marika Auramo
marika.auramo@sap.com

SAP

SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP auttaa yli 176 000 asiakasta yli 120 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.

SAP