SAP teki ennätystuloksen

Yritysohjelmistotalo SAP on julkaissut tänään vuoden 2012 toisen osavuosituloksensa. Kulunut kvartaali toi SAP:lle ennätysmäisen yli miljardin euron ohjelmistoliikevaihdon.

SAP:n ohjelmistoliikevaihto kasvoi toisella vuosineljänneksellä 26 prosenttia viime vuoden vastaavaan neljännekseen verrattuna saavuttaen 1 059 miljoonaa euroa. Ei-IFRS ohjelmistoihin liittyvien palvelujen liikevaihto kasvoi 21 prosenttia nousten 3,14 miljardiin euroon. Keskeiset innovaatiot muistinvaraisen teknologian, mobiliteetin ja pilvipalvelujen parissa ovat johtaneet kasvua myös toisella vuosineljänneksellä.

”SAP nauttii kovaa nostetta Pohjoismaissa. Erittäin vahvan ensimmäisen vuosineljänneksen jälkeen jatkoimme merkittävällä kasvulla myös toisella neljänneksellä. Olemassaolevat asiakkaamme ovat kiinnostuneet innovaatioiden hyödyistä kaikissa ratkaisuissamme, jotka yhdistävät liiketoiminta-analytiikan, muistinvaraisen teknologian ja mobiiliuden. Olemme myös erittäin mielissämme uusista asiakkaista, jotka pystyvät SAP:n alustojen ja ratkaisujen avulla muuttamaan ja lujittamaan koko liiketoimintaansa”, sanoo SAP Nordic & Balticin toimitusjohtaja Jan Thorell.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan on luettavissa täällä.

SAP Nordics
Director Integrated Communications
Susanne Kapfer
T: +46 (0)8 587 700 00
M: +46 (0)733 587 798
susanne.kapfer@sap.com

Pohjoisranta Burson-Marsteller
Associate
Tommi Melajoki
T: +358 (0)10 424 5940
M: + 358 40 448 6678
tommi.melajoki@pohjoisranta.fi

SAP
SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP auttaa yli 190 000 asiakasta yli 120 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.

SAP