SAP tuo YK:n väestötiedon mobiililaitteisiin

YK:n väestörahasto UNFPA ja SAP ovat yhdessä kehittäneet interaktiivisen ohjelmistoratkaisun, joka tarjoaa uuden, helppokäyttöisen tavan tarkastella väestötietoa. Nyt kuka vain voi tutkia ja analysoida YK:n väestötietoja mobiilisti ympäri maailman.

Maapallon väkiluku nousi 7 miljardiin ihmiseen 31. lokakuuta. Maailman väestömäärän kasvaessa myös väestötietoa on saatavilla enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Uusi mittaristoratkaisu auttaa ymmärtämään tuota tietomäärää ainutlaatuisella tavalla.

SAP ja UNFPA ovat julkistaneet kaksi interaktiivista väestötiedon mittaristoa, jotka hyödyntävät SAP:n liiketoiminta-analytiikkaa sekä SAP® Crystal Dashboard Design -ohjelmistoa. Mittariston tarkoituksena on saada YK:n väestötiedot ja -trendit läpinäkyvämmiksi ja yleisesti saataville.

Uusi mittaristo saattaa väestötiedon yleiseen käyttöön, tarjoten analytiikkaa, jota asiantuntijat, kansalaisjärjestöt ja valtiot voivat käyttää hyödyksi työssään. Laskentatehon kasvu yhdistettynä pilvipalveluihin ja mobiiliuteen antavat ihmisille mahdollisuuden tutkia suurta määrää väestötietoa suoraan mobiililaitteistaan.

”Maailman saavuttaessa nykyisen väestömääränsä, teknologia näyttelee entistä suurempaa roolia globaaleissa kestävän kehityksen tavoitteissa. Mittaristomme auttaa hahmottamaan minkälaisia mahdollisuuksia ja haasteita seitsemän miljardin asukkaan maailmaan liittyy” sanoo SAP:n liiketoiminta-analytiikka- ja teknologiajohtaja Steve Lucas.

Tutustu UNFPA:n globaaliin 7 Billion Actions -kampanjaan www.7billionactions.org.

Lisätietoja ja kuvakaappauksia SAP:n ja UNFPA:n mittaristoista SAP:n Sustainability newsroomista.

Marika Auramo
Country Manager
SAP Finland Oy

SAP