SAP vie HANAn pilveen

Tuore pilvistrategia tuo uuden käyttöönottomallin SAP Business Suite -liiketoimintasovelluksille SAP HANA -alustalla

Ohjelmistoyhtiö SAP vastaa voimakkaaseen asiakaskysyntään julkistamalla SAP HANA® Enterprise Cloud -ratkaisun. Pilvipohjainen ratkaisu tarjoaa yrityksille uudenlaisen käyttöönottomallin SAP:n uuden sukupolven muistinvaraiselle SAP HANA® -alustalle.

Vastedes toimintakriittisten SAP® ERP- ja SAP® CRM -järjestelmien, SAP NetWeaver® Business Warehouse -tietovarastojen sekä tulevien SAP HANA -alustalla toimivien sovellusten käyttö onnistuu hallinnoituna ja petatavutasolla skaalautuvana pilvipalveluna. Pilvikäyttöönottomallin ansiosta asiakkaiden investoinnit maksavat itsensä takaisin entistä nopeammin ja ratkaisujen omistuskustannukset pysyvät alhaisempina. Lisäksi ratkaisujen joustavuus ja toimintavarmuus ovat huippuluokkaa.

Aikaisemmin tänä vuonna julkistetut, SAP HANA -alustan piirissä toimivat SAP® Business Suite -liiketoimintasovellukset ovat yleisesti saatavilla. Yrityksissä tunnistetaan reaaliaikaisen liiketoimintatiedon tuoma lisäarvo, ja samoin pilven tarjoamia etuja on alettu hyödyntää viime vuosina yhä enemmän. Tämänpäiväisessä julkistuksessa SAP HANAn suorituskyky ja pilvipalveluiden vaivattomuus yhdistyvät muodostaen tehokkaan ja yksinkertaisen sovellusmallin.

”Olemme innoissamme mahdollisuudesta olla ensimmäinen SAP:n toiminnanohjausjärjestelmä- ja tietovarastoasiakas, joka saa pilotoida näitä HANA-alustalla toimivia järjestelmiä SAP HANA Enterprise Cloudia käyttäen”, kommentoi Florida Crystals -yhtiön tietohallintojohtaja Don Whittington. ”Aggressiivisen, globaalin kasvustrategiamme vuoksi mahdollisuus käyttää liiketoimintakriittisiä SAP-sovelluksia SAP HANA -teknologian voimin pilvessä nopeasti ja mutkattomasti on meille erittäin tärkeä. Visionani oli, että voisin käyttää SAP-ratkaisuja yhtä nopeasti kuin Exceliäkin. Nyt minulla on ilo kertoa, että olemme saaneet siirrettyä sovelluksemme ja otettua pilviratkaisun käyttöön vain kahdessa kuukaudessa.”

”SAP HANA Enterprise Cloudilla vastaamme perustavanlaatuiseen asiakastarpeeseen, jonka havaitsimme jo ensimmäisen HANA-julkistuksemme yhteydessä”, sanoo SAP:n teknologia- ja innovaatiojohtaja Vishal Sikka. ”Asiakkaat haluavat lisää erilaisia tapoja saada SAP HANAn tuomat hyödyt käyttöönsä. SAP HANA Enterprise Cloudin avulla tuomme HANA-teknologian asiakkaan ulottuville tavalla, joka tarjoaa heille lisäarvoa välittömästi ja ilman kompromisseja sekä yksinkertaistaa asiakaskokemusta. Uudistus koskee massiivista määrää yritysten liiketoimintakriittisiä sovelluksia, ja se tapahtuu pilven kautta aikaisempia toimintamalleja häiritsemättä.”

SAP tuo HANA Enterprise Cloud -ratkaisun tarjolle sekä ekosysteemiinsä kuuluvien palveluntarjoajakumppanien kautta että SAP:n omista eri puolilla maailmaa sijaitsevista konesaleista käsin.

Tarkempia tietoja HANA Enterprise Cloudista on saatavilla alkuperäisessä englanninkielisessä tiedotteessa. Ratkaisusta, sitä tarjoavista kumppaneista sekä ensimmäisistä käyttöönottajista kerrotaan lisää Orlandossa 14.–16.5. järjestettävässä SAPPHIRE® NOW -tapahtumassa.

SAP Nordics

Director Integrated Communications
Susanne Kapfer
T: +46 (0)8 587 700 00