Scandic-hotellit valmistautuvat jääkiekon MM-kisoihin

Helsingin ja Tukholman katukuva värittyy kisaturistien maajoukkuepaidoista, kun odotetut jääkiekon MM-kisat alkavat 3.5.2013. Scandic-hotelleissa on vielä tilaa kaikkina kisapäivinä.

– Kisojen avauspäivä 3.5. näkyy positiivisesti huonevarauksissa ja hotellimme ovat täyttymässä, kertoo Scandic Suomen myynti- ja markkinointijohtaja, Jarkko Härmälä.

Scandic-hotellien ennakkovarausaste on kuitenkin tänä vuonna matalampi kuin viime vuonna kisojen aikaan. Nyt tilaa löytyy vielä Helsingissä ja Tukholmassa jokaiselle kisapäivälle. Scandicilla on molemmissa kaupungeissa useita hotelleja, joista on hyvät yhteydet kisa-areenoille.

– Helsingin alueella meillä on 6 hotellia ja Tukholman suurkaupunkialueella yhteensä 19 Scandic-hotellia. Luonnollisesti ydinkeskustan huoneet täyttyvät aina ensimmäisenä, tiivistää Härmälä.

Ennakkovaraaja ei häviä

Viime vuonna alkusarjat toivat paljon matkustajia molempiin kaupunkeihin, ja kisojen aikaan pelättiin, että kaikki hotellit olisivat täynnä. Härmälän mukaan ainoastaan finaalipelien aikana ketjun kaikki huoneet Helsingissä olivat täynnä.

Innokkaan jääkiekkofanin ei kuitenkaan kannata jäädä odottelemaan, vaan varata huone ennakkoon. Silloin voi myös säästää hotellihuoneen hinnassa.

– Ennakkovaraajat pystyvät hyödyntämään markkinoiden parhaita hintoja. Suosittelemme ennakkovarausta aina, koska kysynnän lisääntyessä myös hinta saattaa nousta, Härmälä sanoo.

Venäläisturisteja odotetaan saapuvaksi jo alkusarjapeleihin

Tänä vuonna alkusarjojen maat ovat osittain vaihtuneet. Venäjä pelaa nyt alkusarjoissa, ja Härmälä ennakoi sen näkyvän kisaturistien kasvuna jo kisojen alkuvaiheessa. Venäjän lisäksi vieraita odotetaan Saksasta, Itävallasta, Yhdysvalloista, Latviasta, Ranskasta ja muualta Suomesta.

– Valtaosa vieraistamme on kansainvälisiä matkustajia, ja Scandic on kansanvälisen palvelun ammattilainen. Meiltä saa palvelua englanniksi, venäjäksi, ruotsiksi ja suomeksi. Esimerkiksi ravintoloidemme ruokalistat ovat tarjolla kaikilla näillä kielillä, kertoo Härmälä.

– MM-kisat ovat ainutlaatuisia urheilutapahtumia. Ne herättävät tunteita oikeissa kiekkofaneissa ja saavat myös satunnaiset kiekkoilun ystävät innostumaan. Peleissä on aina mahtava tunnelma ja lataus. Se näkyy myös hotellivieraissa, mitä tuo hotellinkin ilmapiiriin kutkuttavaa jännitystä, kuvailee Härmälä.

Jarkko Härmälä, myynti- ja markkinointijohtaja, Scandic Suomi, +358 (0)400 882 441, jarkko.harmala@scandichotels.com

Scandic
Scandicin 7 500 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on 160 hotellia kahdeksassa maassa ja yhteensä 29 910 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 923 miljoonaa euroa. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat.
www.scandichotels.fi