Scandic myy Scandic Luosto -hotellin liiketoiminnot

Scandic Hotels Oy on myynyt Scandic Luosto -hotellin liiketoiminnot Lapland Hotels groupille. Hotelli siirtyy Lapland Hotels -hotelliketjulle 30.12.2011 alkaen. Hotellissa on 54 kelomökkihuoneistoa sekä keloravintola, jossa on lisäksi viisi hotellihuonetta.  Kauppaan sisältyvät myös Luoston rinnekeskustoiminnot sekä rinneravintola Ski Knööli. Henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä ostajan palvelukseen. Tehty kauppa ei vaikuta hotellin, ravintolan eikä rinnekeskuksen toimintaan, vaan ne jatkuvat keskeytyksettä.

Kauppa on Scandicin strategian mukainen keskittyessämme kaupunki- ja kokoushotellitoimintaan Suomessa ja Pohjoismaissa. Luoston hiihtokeskuksen kannalta tehty ratkaisu on myös tulevaisuuteen tähtäävä, kun toiminnot siirtyvät Lapland Hotels -ketjulle, joka on Lapin johtava hotelliketju ja joka operoi jo nyt kolmea muuta rinnekeskusta.

Voimassaolevat varaukset siirtyvät ostajalle automaattisesti. Scandic-pisteillä tehdyt varaukset ovat voimassa hiihtosesongin (30.4.2012) loppuun asti.

Jouko Liimatainen, Varatoimitusjohtaja, Scandic Hotels Oy

Jarkko Härmälä, Myynti- ja Markkinointijohtaja, Scandic Hotels Oy

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.com presenting more than 150 hotels in 9 countries and many exciting offers.