Scandicin tunnetuin työntekijä jää eläkkeelle

Kuntoutuskoira Ada jäi eläkkeelle 31.5.2013 yhdentoista palvelusvuoden jälkeen. Se työskenteli Scandicin esteettömyyslähettiläs Magnus Berglundin avustajakoirana vuodesta 2002 lähtien.

Scandicin esteettömyyslähettiläs tarvitsee toimintarajoitteensa takia apua jokapäiväisissä askareissaan. Näissä häntä on auttanut kuntoutuskoira Ada, joka on ollut hänen seuranaan aina, niin töissä kuin kotona.

Vuosien saatossa Adasta on tullut ”Scandicin Ada”. Se on ollut hotellivieraiden ja työntekijöidenkin suosikki, ja siitä on tullut Scandicin tunnetuin kasvo lehdissä ja televisiossa. Magnus on ahkerana luennoitsijana matkustanut paljon maailmalla, ja Ada on seurannut häntä kaikkialle. Näin Ada on päässyt lentokoneenkin kyytiin satakunta kertaa. Adalla on muun muassa oma SAS:n myöntämä koirien kultakortti ja luonnollisesti Scandicin Top Floor -kanta-asiakaskortti. Vain harva on saanut niin paljon huomiota, taputuksia ja hellyyttä osakseen, ja Ada on sulattanut kaikkien sydämet hotellivieraista ja -työntekijöistä kuninkaallisiin ja ministereihin.

– Ada on ollut tärkeä Scandicille ja sitä tulevat ikävöimään kaikki, sekä hotellivieraat että työntekijät. On hyvä tietää, että se tulee viettämään lokoisat eläkepäivänsä parhaassa mahdollisessa hoidossa Magnuksen vanhempien seurassa maalla, sanoo Anders Ehrling, Scandicin konsernijohtaja.

Koirat Scandic-hotelleissa
Scandic on koiraystävällinen hotelliketju. Koirat ovat tervetulleita isäntiensä ja emäntiensä seurassa kaikkiin hotelleihimme Suomessa.

Adan seuraaja Dixi aloittaa työnsä heinäkuun aikana.

Nimi: Ada
Syntynyt: 4.12.1999
Ammatti: Kuntoutuskoira
Koulutus: Skellefteån koirakoulu