Small Giant Gamesin Timo Soininen siirtyy hallituksen puheenjohtajaksi - uutena toimitusjohtajana aloittaa Jose Saarniniemi

Peliyhtiö Small Giant Games on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajaksi Jose Saarniniemen, joka on aiemmin vastannut yrityksen taloudesta ja operatiivisesta johtamisesta. Yhtiön perustajiin kuuluva Timo Soininen siirtyy toimitusjohtajan roolista hallituksen puheenjohtajaksi. Hän työskentelee jatkossa myös pääomistaja Zyngan johtoryhmän eri projekteissa. Roolien muutokset astuvat voimaan 27. marraskuuta 2020.

Jose Saarniniemi on kuulunut Small Giant Gamesin johtoryhmään lokakuusta 2017 lähtien. Tätä ennen hän työskenteli L’Oréal Finlandin palveluksessa maakontrollerina sekä kontrollerina Rovio Entertainmentilla.

”Small Giant Games perustettiin ajatuksella, että pienet ja lahjakkaat tiimit voivat saada aikaan suuria asioita. Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että olen saanut työskennellä ja toimia johtajana tässä huikeassa tiimissä”, kertoo Timo Soininen.

“Jokaisen johtajan tulisi mielestäni pyrkiä luomaan vahva yrityskulttuuri ja porukka, joka kykenee pyörittämään yritystä itsenäisesti. Koen, että olen onnistunut tässä, ja tiimi pystyy kehittämään pelejä erittäin tuloksekkaasti Josen johdolla sekä kahden muun perustajamme, Otto Niemisen ja Markus Halttusen, tukemana.”

”Keskeinen tehtäväni oli luoda Small Giant Gamesille kasvustrategia sekä varmistaa rahoitus ja arvonluonti kaikille omistajille ja tiimimme jäsenille. Tiimin upea suoritus, Empires & Puzzles -pelin jatkuva suosio sekä onnistunut yhteistyö omistajamme Zyngan kanssa jättävät minulle hyvän mielen siitä, että olen nyt antanut parhaan panokseni yrityksen operatiivisena vetäjänä”, Soininen jatkaa.

“Olen erittäin iloinen ja ylpeä Josen uudesta roolista. Hänen sitoutumisensa, ymmärrys liiketoiminnastamme sekä peleistämme ja yhteistyökykynsä sekä tiimimme että Zyngan kanssa tekivät hänestä luontevan valinnan toimitusjohtajan rooliin.”

Uusi toimitusjohtaja Saarniniemi näkee tärkeimmäksi tehtäväkseen olemassa olevien ja tulevien pelien kehityssuunnan varmistamisen niin, että pelaajat pysyvät tyytyväisenä ja sitoutuneina.

”Olen innoissani tästä mahdollisuudesta. Tiimimme toiminnan huipputason säilyttäminen ja jatkokehittäminen on minulle tärkeää. Samoin myös tyytyväisyyden ja ylpeydenkin vaaliminen siitä, että työskentelemme Small Giantilla. Uskon, että osana Zyngaa voimme saavuttaa vieläkin enemmän vastaisuudessa. Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Zyngan kanssa kahden vuoden ajan ja osoittaneet, että meidän ainutlaatuinen kulttuurimme ja Zyngan resurssit ovat vahva yhdistelmä”, Saarniniemi toteaa.

Jose Saarniniemi
Timo Soininen
press@smallgiantgames.com

Small Giant Games

Small Giant Games Oy on helsinkiläinen menestynyt mobiilipelistudio, joka kehittää ja ylläpitää hittipeliään Empires & Puzzlesia. Peli yhdistää ainutlaatuisella tavalla strategisen match-3-puzzle -taistelun, tukikohdan rakentamisen sekä pelihahmojen keräämisen. Small Giant Games ostettiin Zynga Inc:n (Nasdaq: ZNGA) toimesta tammikuussa 2019 ja on sen jälkeen jatkanut osana Zyngaa.

Zynga Inc.

Zynga on yksi maailman johtavista interaktiivisen viihteen yrityksistä, ja sen tehtävänä on yhdistää maailma pelien kautta. Jo yli miljardi ihmistä on pelannut Zyngan tuotteita mukaan lukien CSR Racing™, Empires & Puzzles™, Merge Dragons!™, Merge Magic!™, Toon Blast™, Toy Blast™, Words With Friends™ and Zynga Poker™. Zyngan pelejä on saatavilla yli 150 maassa ja ne ovat pelattavissa maailmanlaajuisesti sosiaalisissa palveluissa ja mobiililaitteissa. Zynga on perustettu 2007 ja sen pääkonttori on San Franciscossa. Muita toimistoja yrityksellä on USA:n lisäksi Kanadassa, Iso-Britanniassa, Irlannissa, Intiassa, Turkissa ja Suomessa. Lisää tietoja löytyy www.zynga.com tai seuraamalla Zyngaa Twitterissä, Instagramissa, Facebookissa tai Zyngan blogia.