SprintIT jatkaa vauhdikasta kasvuaan

Avoimen lähdekoodin toiminnanohjausjärjestelmiä tarjoavan SprintIT:n kasvu jatkuu voimakkaana. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihto kasvoi 104 prosenttia edellisvuodesta 1,8 miljoonaan euroon ja pro forma -liikevoitto oli 340 000 euroa. Yhtiön visiona on tehdä avoimeen koodiin perustuvat ohjelmistoratkaisut tunnustetuksi vaihtoehdoksi mittavissa tietojärjestelmähankkeissa.

Kasvu perustui sekä orgaaniseen kasvuun että yritysjärjestelyihin. Odoo-ohjelmiston kysyntä on kiihtynyt entisestään, ja siltä osin orgaaninen kasvu oli merkittävää. Lisäksi liikevaihtoa vauhditti helmikuussa 2017 tehty liiketoimintakauppa, jossa Pupesoft-liiketoiminta ostettiin Devlab Oy:ltä.

”Yrityskaupan ansiosta saimme yhdistettyä kahden Suomen johtavan avoimen lähdekoodin ERP-toimittajan voimat. Pupesoft-liiketoiminnan osuus liikevaihdosta on edelleen noin 30 prosenttia”, kertoo SprintIT:n hallituksen puheenjohtaja Petri Heino.

SprintIT on koettu aidosti ketteräksi vaihtoehdoksi perinteiselle tavalle toimia. Nopean nousun taustalla on tarjota selkeä, erittäin laaja-alainen ratkaisu taloushallintoon, markkinointiin, logistiikkaan tai tuotantoon. Lisäarvo asiakkaalle syntyy siitä, että investoinnin takaisinmaksuaika on lyhyt ja asiakkaalla on pian projektin käynnistymisen jälkeen käytettävissä toimiva osa ohjelmistosta. Modulaarisuus on juuri se ominaisuus, joka haastaa perinteisten ERP-järjestelmien raskauden sekä käyttöönottoon liittyvät monet epävarmuustekijät. Aikaisemmat ohjelmiston osat ovat täysin integroitavissa uusiin moduuleihin. Odoon App Store on business-maailman laajin.

Yhtiön kasvu on kestävällä pohjalla, sillä kannattavuus pysyi myös erittäin hyvällä tasolla. Yhtiön perustajaosakkailla Petri Heinolla, Roy Nurmella ja Marko Happosella onkin kaikilla pitkä, yli 20 vuoden kokemus työskentelystä isoissa ERP-projekteissa maailmanluokan asiakkuuksien kanssa.

”Voimakas kasvu syntyy asiakkaiden luottamuksesta SprintIT:n asiantuntijoiden hyvään ammattitaitoon. Meitä on kiitetty siitä, että teknologian lisäksi ymmärrämme liiketoimintaa”, jatkaa Heino.

Yhtiö tähtää tulevaisuudessa erittäin voimakkaaseen kasvuun ja sen visiona on tehdä avoimeen koodiin perustuvat ohjelmistoratkaisut tunnustetuksi vaihtoehdoksi isojen yritysten ja yhteisöjen mittavissa tietojärjestelmähankkeissa.

Kasvun varmistamiseksi tarvitaan uusia osaajia. Kilpailu asiantuntijoista on kovaa.

“Kasvu ei olisi ollut mahdollista ilman timanttisen henkilöstömme kokemusta ja asiakasymmärrystä”, Heino toteaa.

”Tavoitteenamme on olla avoimen lähdekoodin yritysten halutuin työpaikka. Tarvetta on heti erityisesti kehittäjille, Heino päättää.

Lisätiedot:

Petri Heino, hallituksen puheenjohtaja, SprintIT Oy, p. 050 537 8602, petri.heino@sprintit.fi

Catarina Myllärniemi, HR and Mark&Com Lead, SprintIT Oy, p. 050 919 5739, catarina.myllarniemi@sprintit.fi

SprintIT
SprintIT on vuonna 2014 perustettu osakeyhtiö, jonka missiona on muuttaa ohjelmistomarkkinaa tarjoamalla avoimen lähdekoodin ratkaisuja yritysten ja yhteisöjen liiketoiminnan tukijalaksi. Yhtiön liikevaihto on voimakkaassa kasvussa ja oli marraskuussa 2017 päättyneellä tilikaudella 1,8 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää 25 huippuasiantuntijaa, joiden työskentelyä tuetaan itseohjautuvalla ja valmentavalla johtamisella. SprintIT on Odoo-partneri. www.sprintit.fi

Odoo
Avoimen lähdekoodin eurooppalaista Odoo-sovellusta käyttää yli 160 000 yritystä ja ohjelmistokokonaisuudella on yli 3,7 miljoonaa käyttäjää. Odoo on maailman ladatuin business-sovellus. Odoo on palkittu parhaana nousevana teknologiana ja käytettävyydeltään parhaana taloushallinnon ohjelmistona Finances Online -ohjelmistosivustolla vuonna 2017.