Suomalaisen työn kesäaamut Ihmepuutarhassa 10.6.–19.6.2014

Suomalainen työ yllättää aamukulkijat Helsingin rautatieasemalla 10.–19.6. välisenä aikana aamuisin klo 7.30–10.30. Tule ratapihalla kukkivan Ihmepuutarhan keskelle kokemaan ja kohtaamaan tuttuja sinivalkoisia tuotteita ja palveluita sekä jammailemaan jazzin tahdissa!

Ti 10.6. Tule pyörittämään suomalaisen työn onnenpyörää, mitähän voitat?
Kotimaassa yhä vaatteita valmistava Nanso tuo VR:n ratapihalle suomalaisen työn onnenpyörän. Ohikulkijoilla on mahdollisuus pyöräyttää matkaansa kotimaisten vaateduunareiden työn hedelmiä. Jaossa on muun muassa Suomessa valmistettuja trikoohuiveja, käteviä kangaskasseja ja Pohjoismaiden ainoalla sukkahousutehtaalla valmistettuja sukkatuotteita.
Ke 11.6. Astu pussauskoppiin, ota Lip Lover -selfie
Keskiviikkoaamuna Helsingin rautatieasemalla on rakkautta ilmassa. Vitalis tuo laiturille pusukopin, jossa voi räpsäistä kuvan itsestään yksin, kaksin tai vaikka ryhmässä. Tapahtumassa jaetaan Vitalis-huultenhoitotuotteita ja sosiaalisessa mediassa kuvansa jakaneiden kesken arvotaan tuotepaketti, joka sisältää Ivana Helsinki ja Vitalis -tuotteita.
Ma 16.6. Kirjoita terveiset lähimmällesi ja mittaa käsivoimasi
Helsingin Diakonissalaitoksen Hoiva ja Diakoniaopisto (HDO) jakavat kortteja, joissa kerrotaan HDO:n ja Hoivan yhteistyöstä, rekrytoinneista ja koulutuksista sekä kehotetaan lähettämään tervehdys ikääntyneelle lähimmäiselle sosiaalisen median kautta. Lisäksi ohikulkijat voivat mittauttaa käsivoiman puristuksen.
Ti 17.7. Puuro on pop - Myllärin tarjoaa aamupuuroa uudella tavalla
Helsingin Mylly tarjoaa uudenlaiset aamupuurot Tomi Björckin resepteillä Suomen ensimmäisessä puurobaarissa! Tarjolla on mm. balilaista kookospuuroa sekä maukasta kaurapuuroa suolakaramellilla maustettuna.
Ke 18.6. Merelle mars!
Eckerö Linella on Helsinki-Tallinna-reitin tyytyväisimmät asiakkaat. Tämän kunniaksi Eckerö Line jakaa ohikulkijoille tarjouskuponkeja m/s Finlandian miniristeilylle tai päivä Tallinnassa -risteilylle!
To 19.6. Osallistu maalaamaan Helsinki-aamun kuosi!
Juhannuksen aaton aattona Vallila Interior inspiroi ohikulkijoita Helsingin päärautatieasemalla kuosisuunnittelun maailmaan: paikalla on valkoinen kangas, johon ohikulkijat saavat maalata kuosia. Yksi vetää viivan, toinen piirtää kukan, kolmas jättää kädenjälkensä. Samaa kangasta täydennetään, kukin omalla tyylillään, koko aamupäivän ajan. Tilaan somistetaan myös Vallilan kankaita näkyviin, ilahduttamaan juhannusta kohti suuntaavia ohikulkijoita.Vallilan kuvaaja Verna Kovanen on paikalla videokuvaamassa kuosin syntyä koko tapahtuman ajan: lopulta tapahtumasta ja kuosin synnystä tehdään nopeutettu videototeutus. Video julkistetaan juhannuksen jälkeen Vallilan YouTube-kanavalla sekä muissa sosiaalisen median kanavissa.

Suomalaisen työn kesäaamuissa on paikalla Suomalaisen Työn Liiton sekä kumppaniyritysten henkilökuntaa.

Haastattelupyynnöt voi tehdä etukäteen:

Tervetuloa!

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt: Kyösti Knuuttila, kyosti.knuuttila@bm.com, + 358 50 599 9720

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita sekä edistää innovointia ja yrittäjyyttä. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on yli 2 400 yritys- tai yhteisöjäsentä.
www.avainlippu.fi