Suomalaisvedonlyöjälle viisinumeroinen summa Leicesterin mestaruudesta

Sensaatiomaisen kauden pelanneen Leicester Cityn Valioliiga-mestaruus varmistui eilen. Vedonlyöntiyhtiö Unibetin kerroin Leicesterin voitolle ennen kauden alkua oli 2501. Se on yhtiön suurin toteutunut, yhden vedonlyöntikohteen kerroin. Yksi Unibetin suomalaisasiakkaista voitti ”Kettujen” mestaruuden ansiosta viisinumeroisen summan.

Suomalaisasiakas löi jättipotin tuoneen mestaruusvetonsa elokuussa tarjotulla kertoimella 2501. Yksittäisen vedonlyöntikohteen kerroin on todella harvoin noussut Unibetilla yhtä suureksi kuin Leicesterin mestaruuskerroin ennen Valioliiga-kauden alkua.

– Esimerkiksi Albanian ja Pohjois-Irlannin mestaruuskerroin kesällä Ranskassa pelattavissa jalkapallon EM-kisoissa on 501. Kauas jää myös Kreikan voittokerroin vuoden 2004 jalkapallon EM-kisoissa, joka palautti panoksen kertoimella 151. Kokonaisuudessaan Unibet maksoi voittoja Leicesterin historiallisesta mestaruudesta kuusinumeroisen summan, Unibetin maajohtaja Antti Tikka kertoo.

Suurin Unibetilla osunut kerroin on vuodelta 2011, kun norjalaisasiakas yhdisti yhteen vetoon kymmenen eri kohdetta. Vedon kokonaiskerroin oli yli 410 000. Isoin yksittäinen Unibetin maksama vedonlyöntivoitto on puolestaan viime vuodelta, kun hollantilainen vedonlyöjä osui neljän kohteen vedolla voittaen lähes puoli miljoonaa euroa. Jalkapallokentiltä Leicesterin menestystä vastaavaa tarinaa voidaan hakea esimerkiksi kaudelta 1977–78, jolloin Nottingham Forest voitti silloisen mestaruustittelin sarjanousijana.

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 22 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on reilut 10 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet on Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestön EGBA:n (European Gaming and Betting Association) jäsen. Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulation and Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija.