Suomen edustajat Cut&Paste -loppukilpailuun on valittu

Suomen ensimmäisen Cut&Paste -kilpailun voittajat valittiin lauantaina Korjaamolla. Suomea New Yorkissa käytävään loppukilpailuun lähtevät edustamaan omien sarjojensa voittajat Robin Grotenfelt, Jonathan Ben-Ami ja Henrik Auxlund.

Cut&Paste on digitaalinen suunnittelukilpailu, jossa kilpailijat suorittavat designtehtäviä heitä kannustavan yleisön edessä. Kilpailu kokosi alan parhaat osaajat Kulttuuritehdas Korjaamoon lauantaina. Kilpailu käytiin kolmessa eri sarjassa. 3D-sarjan voitti Robin Grotenfelt, 2D-sarjan Jonathan Ben-Ami ja animaatiosarjan Henrik Auxlund. Voittajat pääsevät edustamaan Suomea New Yorkiin, jossa heitä vastaan asettuvat parhaat suunnittelijat ympäri maailmaa.

“Kilpailu oli hieno kokemus ja taso oli korkea. On tervettä astua välillä ulos omalta mukavuusalueelta ja haastaa itsensäkin parempiin suorituksiin. Odotan innolla New Yorkin loppukilpailua, kertoo 2D-sarjan voittaja Jonathan Ben-Ami.

Parhaat tuomaroivat parhaita

Digitaaliseen palvelumuotoiluun erikoistunut Fjord järjesti kilpailun yhdessä Helsingin designpääkaupunkihankkeen ja kilpailun kansainvälisen kumppanin Platoon-kollektiivin kanssa.

"Olemme ylpeitä, että saimme olla mukana tuomassa konseptia Skandinaviaan. Yhteistyö järjestäjien kesken sujui erityisen hyvin, ja odotamme innolla seuraavan Cut&Paste -kilpailun järjestämistä”, kertoo Fjordin toimitusjohtaja Olli Mannerkoski.

Kilpailun tuomaristossa oli Suomen kärkinimiä digi-, media- ja markkinointikentältä.

”Oli hienoa nähdä, että Suomessa oli näin kova taso. Toivottavasti voittajat pitävät saman tason yllä myös New Yorkissa”, kommentoi tuomaristossa istunut BMW Group Suomen Marketing Manager Petteri  Mesikämmen.

Varsinaisten kilpailusarjojen lisäksi illan aikana valittiin illan dynaamisin suunnittelija, joka oli Mari Halla-Aho.

Katso Cut&Paste Helsinki -osakilpailun tunnelmat ja voittajatyöt osoitteesta http://www.cutandpaste.com/index.php/events_hel_en/helsinki_en.

Cut&Paste Helsingin tuomaristo 2012:

Aki Järvinen - Creative director / Digital Chocolate

Antti Kirjalainen - Producer / WDCH2012

David Godycki - Creative director / SEK & Grey

Eka Ruola - CEO / Executive Creative Director / Hasan & Partners

Emiliano Chinchelli - Experience Design Director / Fjord

Esko Kumpunen - Art director / MTV Oy

Jaakko Iisalo - Senior Game Designer / Rovio Mobile

Jarkko Vepsäläinen - Creative Director / Dagmar

Jirka Sauros - Creative Director / Ida Fram

Johannes Koski - Creative Director / Reaktor

Matti Mölsä - Senior Designer & Partner / Nordkapp