Suomen johtavasta perintäalan yrityksestä Contantista tuli Lindorff

Toiminnan painopiste asiakassaatavien koko elinkaaren hallintaan

Suomessa vuodesta 1966 toiminut perintäalan edelläkävijä Contant vaihtaa nimensä Lindorffiksi. Nimenmuutoksen myötä Lindorff-konserni toimii jatkossa kaikissa Pohjoismaissa ja Baltian maissa samalla nimellä. Tämä tarkoittaa sekä palvelu- että toimintakentän laajenemista. Lindorff Group on johtava asiakassaatavien hallintaan liittyvien palveluiden asiantuntija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Lindorff Groupin tarjoamat palvelut kattavat asiakassaatavien koko elinkaaren hallinnan aina asiakasvalinnasta ja laskutuksesta jälkiperintään asti. - Suomessa perintä on edelleen keskeinen ydinosaamisalueemme, johon tukeutuen haemme kasvua laajemmilta markkinoilta. Entistä tiiviimpi yhdistyminen Lindorff Groupiin antaa meille paremmat resurssit saatavien koko elinkaaren hallintaan. Taloushallinnon palveluiden kysyntä jatkaa kasvuaan, ja Lindorff aikoo olla vahvasti tässä kilpailussa mukana, toimitusjohtaja Lassi Karppinen linjaa. Nimenmuutoksen myötä halutaan viestiä palvelukentän laajenemisesta, jossa painopiste siirtyy nykyistä enemmän asiakassaatavien hallinnan alkupäähän. Suomessa lähetetään vuosittain noin 200 miljoonaa laskua yrityksille ja noin 150 miljoonaa laskua yksityishenkilöille. Maksumuistutuksia lähetetään arviolta 15 - 20 miljoonaa vuosittain, joista noin 10 prosenttia jää muistuttamisenkin jälkeen maksamatta. Tälläkin hetkellä perinnässä on useita miljoonia perintätoimeksiantoja. - Toimialalla tapahtuu suurimittaisia yritysjärjestelyitä, jotka tuovat Suomeen aiempaa suurempia kansainvälisiä toimijoita. Lindorff Groupin osana toimiminen on meille merkittävä kilpailuetu, Lassi Karppinen sanoo. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Lassi Karppinen, lassi.karppinen@lindorff.fi puh. 010 2700 101 Johtaja Tapio Vuojärvi, tapio.vuojarvi@lindorff.fi puh. 010 2700 102 Lindorff Group on johtava asiakassaatavien hallintaan liittyvien palveluiden asiantuntija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Konserni syntyi vuoden 2004 alussa, kun Suomen ja Baltian johtava perimistoimisto Contant Oy ja Norjan suurin luotonhallinta-alan yritys, Lindorff Holding AS, yhdistettiin mittavan toimialajärjestelyn seurauksena. Toukokuuhun 2005 asti Lindorff toimi Suomessa ja Baltiassa nimellä Contant. Lindorffin liikevaihto on noin 200 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on 1 500 ammattilaista yli 20 toimipisteessä Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa konsernin palveluksessa on 250 henkilöä viidellä paikkakunnalla.