Suomen Movember-kampanja starttaa Nissanin JUKE POINTissa

Alun perin Australiasta lähtenyt Movember-kampanja alkaa Suomessa marraskuussa. Kampanjan tarkoituksena on kerätä varoja eturauhassyövän tutkimukseen ja neuvontaan. Suomessa toista kertaa toteutettava kampanja saa 1. marraskuuta alkusysäyksensä Helsingin keskustaan perustetussa autovalmistaja Nissanin pop-up storessa, JUKE POINTissa.

Movember-kampanjan toteutus on yksinkertainen: siihen osallistuvat miehet rekisteröityvät osoitteessa www.movember.com ja ajavat marraskuun alussa viikset ja parran pois, jonka jälkeen he kasvattavat viiksiä koko kuukauden. He myös lupautuvat kertomaan asiasta eteenpäin ja hankkivat kampanjalle tukijoita. Marraskuun lopussa komeimmat viikset ja eniten rahaa kerännyt porukka palkitaan.

Suomessa kerätyt varat ohjataan Syöpäsäätiön Hopearahastoon eturauhasen syövän tutkimukseen ja neuvontaan.

"Suomessa tehtävä tieteellinen syöpätutkimus on kansainvälisesti erittäin arvostettua. Haluamme olla tukemassa sen kehitystä. Suomessa kerättävät Movember-kampanjan varat kohdennetaan suomalaisten miesten hyväksi", painottaa Suomen kampanjan vetäjä Jarno Salmivuori.

Movember-kampanjan avajaispaikkana toimiva Nissanin JUKE POINT on uudenlainen pop-up storen, showroomin ja tapahtumien yhdistelmä, jossa samasta yleisöstä ja lifestylestä kiinnostuneet brändit tekevät yhteistyötä. Yksi yhteistyökumppaneista on Helsingin Punavuoresta lähtöisin oleva vaatevalmistaja MAKIA. Yritys on tehnyt kampanjaa varten omia Movember-vaatteita, joita on mahdollisuus ostaa JUKE POINTista.

Nuoret miehet kiinnostava kohderyhmä

Maanantaina 1.11.2010 starttaavan Movember-kampanjan virallinen yhteistyökumppani Suomessa on Syöpäsäätiö. Hyvän asian puolesta haluaa toimia moni muukin taho.

"Yhteiskuntavastuu on meille tärkeä asia ja halusimme tarjota kampanjan alulle näyttävät puitteet. Nissanin uuden crossover-auton JUKEn kohderyhmä on pitkälti sama kuin Movember-kampanjan. Olemme hyvän asialla", kertoo Nissan Nordic Europen viestintäpäällikkö Johanna Laune.

Myös MAKIA on lähtenyt kampanjaan ylpeänä mukaan. He myyvät MAKIA X MOVEMBER -yhteistyötuotteita ja 20 % myynneistä menee Movemberin kautta hyväntekeväisyyteen. MAKIA X MOVEMBER - kampanja on globaali ja MAKIA on tällä hetkellä Movemberin suurin yhteistyökumppani Suomessa

"Viime vuonna kuvasimme katalogin, jonka teemana oli kyseinen viiksikampanja. MAKIA oli silloin vielä tarkoitettu ainoastaan miehille, jolloin ajattelimme että tämänkaltainen hyväntekeväisyys sopii MAKIAlle", sanoo MAKIAn Totti Nyberg.

Movember-kampanja toteutetaan samanaikaisesti yhdeksässä maassa eri puolilla maailmaa. Maailmanlaajuisesti kampanjassa on kerätty jo yli 70 miljoonaa euroa.

JUKE POINT sijaitsee ravintola Soffan tiloissa osoitteessa Mannerheimintie 14.

Johanna Laune / Nissan Nordic Europe, puh. 0400 440 301

Totti Nyberg / MAKIA, puh. 040 564 8169

Jarno Salmivuori / Movember-kampanja, puh. 050 592 9191

Nissan on yksi maailman suurimmista ja tuottavimmista autoalan yrityksistä. Sen viime tilikauden maailmanlaajuinen myynti oli noin 3 675 000 ajoneuvoa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 220 000 henkilöä.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 160 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä.